خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه عشایری:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه عشایری گفت:پیامبر (ص) ماه رمضان را ضیافت الله نامیده است.
کد خبر: ۹۰۱۷۱۲۴
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه درسپاه  ناحیه عشایری در گفتگو با خبرگزاری بسیج از سپاه ناحیه عشایری در مراسم افتتاحیه  ماه مبارک رمضان اظهار داشت: تمام عبادات الهی دارای یک سلسله مقدماتی است و برای اینکه این مقدمات انسان را به روح معنوی آن عبادت نزدیک کند، معمولا گاهی به صورت وظایف قطعی و یا گاهی به صورت وظایف پیش مقدمی در شریعت آمده است که به مقدمات قرینه و بعیده تقسیم بندی می شوند.

حجت السالام تیشه کنی تأکید کرد: ماه مبارک رمضان، ماهی است که شب قدر در آن قرار گرفته است، قرآن در این باره می فرماید که عبادت شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است و در پایان آن عیدفطر از بزرگترین اعیاد اسلامی است. در چنین ماهی انسان وقتی می خواهد وارد شود قطعا مقدمات آن عمیق تر و عظیم تر است لذا از نگاه روایات دو ماه قبل؛ ورودی ماه مبارک رمضان حساب می شود یکی ماه رجب که ماه ولایت و ماه امیرالمؤمنین(علیه السلام) و اهل بیت است و ماه شعبان که ماه رسول الله (صلی الله علیه واله) است که در صلوات خاص شعبانیه می خوانیم که "...شهر نبیک" یعنی ماه پیغمبر تو.

 

وی در ادامه با اشاره به خطبه پیامبر (ص) در مورد ورود به ماه رمضان گفت: پیامبر (ص) ماه رمضان را ضیافت الله یعنی مهمانی خدا هم نامیده است یعنی باید به آداب مهمانی رفتن توجه کرد. حالا هرچه میزبان بالاتر و مهمتر باشد این آمادگی و حساسیت بالاتر و ظریفتر و کاملتر می شود.

 

ارسال نظرات