خبرهای داغ:

ورزشکاران محجبه، افتخار زنان ایرانی

شوق برگزیده شدن دختران ورزشکار ایرانی که باعث شدند در آسیا، بار دیگر نام ایران با افتخار بر سر زبان ها بیاید از یک سو و حضور با حجاب اسلامی و فریادِ شعارِ بدون تکرارِ «حجاب محدودیت نیست» از سوی دیگر، شیرینی این پیروزی را دوچندان کرد.
کد خبر: ۹۰۱۷۱۱۲
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱

به گزارش بسیج زنان جامعه کشور خبرگزاری بسیج، با اینکه خبر کوتاه بود و مانند دختران انقلاب، در بوق و کرنا نشده بود و انتظار می‌رفت که عده‌ی کمی از آن با خبر بشوند و در سکوت رسانه ای محو شود اما کم و بیش در برخی خبرگزاری ها و گروه‌های پیام رسان پیچید.

کسانی که ادعای مدافع حقوق زنانی ایران را داشتند، بار دیگر سکوت اختیار کردند و سعی در نادیده گرفتن این دستاورد باشکوه داشتند و البته همچنان هم دارند، اما این اقدامات ذره ای از عظمت این پیروزی کم نکرد.  خبری که شنیده شد،  کوتاه اما کامل بود: «تیم فوتسال بانوان جوان ایران برای بار دوم برنده آسیا شد.»

شوق برگزیده شدن دختران ایرانی که با کمبودهای ورزشی و عدم حمایت های زیاد رو به رو هستند اما باعث شدند که در آسیا بار دیگر نام ایران با افتخار بر سر زبان ها بیاید از یک سو، حضور با حجاب اسلامی و فریاد شعار بدون تکرار «حجاب محدودیت نیست» از سوی دیگر، شیرینی این پیروزی را دوچندان کرد.

 

روز گذشته، 22 اردیبهشت ماه، دختران فوتسال ایران با شکست ژاپن، قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا شدند. این مسابقه که در مرحله فینال رقابت‌های جام ملت‌های آسیا که در تایلند برگزار ‌شد، ایران با نتیجه ۵ بر ۲  تیم ژاپن را شکست داد و برای دومین بار قهرمان این رقابت‌ها شد.

در فینال دو سال پیش هم بین دو تیم ایران و ژاپن برگزار شد که ایران در آن بازی با تک گل فرشته کریمی عنوان قهرمانی را به دست آورد اما این بار 5 گل از ایران وارد دروازه ژاپن شد و ملی‌پوشان ایران با کسب عنوان قهرمانی آسیا توانستند سهمیه حضور تیم ملی فوتسال جوانان ایران را برای شرکت در مسابقه‌های المپیک جوانان نیز کسب کنند.

افتخار دیگر این رقابت‌ها، کسب سه جایزه از برترین ها به ایران بود. فرشته کریمی ارزشمندترین بازیکن آسیا شد، سارا شیربیگی با 9 گل عنوان بهترین گلزن رقابتها را به خود اختصاص داد و نسیمه غلامی کاپیتان تیم ایران جایزه بازی جوانمردانه که به تیم ایران رسید را دریافت کرد.

اکنون دیگر بر کسی پوشیده نیست بهترین راه تبلیغ و بیان اعتقادات که بیشترین تاثیرگذاری را بر روی مخاطب دارد، به صورت غیرمستقیم است و اگر یک هنرمند، ستاره ورزشی، اندیشمند شناخته شده این کار را سرلوحه کار خود قرار دهد، تاثیر بسیار زیادی بر مخاطبان خواهد داشت.

همان کاری که چند وقت قبل محمد صلاح فوتبالیست مسلمان مصری تیم لیورپول انگلستان انجام داد. وی خواسته یا ناخواسته با درخشش در زمین فوتبال و زندگی اجتماعی اش تبدیل به سفیر اسلام در انگلستان شده است. این بازیکن 27 ساله، تمامی افتخارات لیگ انگستان را از لحاظ فردی تحت الشعاع قرار داده و به الگویی برای بندرنشینان لیورپول و مردان و زنان جزیره تبدیل شده است، اوج این درخشش در زمانی است که غرب در اسلام ستیزی بیش از هر زمان دیگری اقدام می کند.

و اکنون بانوان قهرمان ایرانی ما، با پوشش اسلامی توانستند بار دیگر سفیر حجاب و عفاف در جهان باشند. به فرمایش رهبر معظم انقلاب:  «زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان گشود و ثابت کرد که می توان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود و در عین حال، در متن و مرکز بود. »

این بانوان بی شک ساخته و تربیت یافته نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند که بن بست های بزرگ را در هم شکستند و با پوشش خوب خود، مصداق همان امر به معروف و نهی از منکر هستند.

این درخشش بزرگ را در ابتدا به این تیم بانوان سخت کوش و سپس به تمام زنان آزاده ی جهان که به دنبال آزادی و رهایی از فریادهای توخالی جنبش های به ظاهر مدافع حقوق زنان، تبریک می گوییم.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار