خبرگزاری بسیج: هفتاد و نهمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری به ریاست حجت الاسلام و المسلمین «سید علی شاهچراغی»، با محوریت «بررسی آسیب های اجتماعی در حوزه طلاق» در فرمانداری ویژه شهرستان ری برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۱۷۰۵۰
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۶

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، حجت الاسلام و المسلمین «سید علی شاهچراغی» رئیس شورای فرهنگ عمومی و امام جمعه شهرری در سخنانی اظهار داشت: سرچشمه بسیاری از نابسامانی های جامعه از خانواده آسیب پذیر و بدور از سبک زندگی دینی آغاز می شود و امروزه برنامه ریزی کلان برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معضل طلاق بیش از گذشته احساس می شود.

وی اضافه کرد: آسیب های اجتماعی موضوع پیچیده و ناشناخته ای نیست  و متأسفانه در جامعه ظهور و بروز دارد و ظرفیت های فرهنگی موجود قادر است که بخش عمده ای از این معضلات و مشکلات را بر طرف سازد و با هم افزایی و همکاری نهادهای فرهنگی باید بسیاری از این مشکلات پیشگیری شود.

در ادامه «هدایت اله جمالی پور» نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی و فرماندار ویژه شهرستان ری نیز با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات جامعه ناشی از بد اخلاقی های اجتماعی، سیاسی و خانوادگی است، یادآور شد: اکنون و در آستانه ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای پالایش روح و بازگشت انسان به معنویت است.

وی افزود:  زیر ساخت هر اقدامی از جمله توسعه سیاسی و اقتصادی، توجه با امر فرهنگ و آموزش است و بسیاری از اقدامات، نیاز به هزینه و بودجه ندارد و با هماهنگی بین بخشی و هم افزایی ظرفیت ها، قابل اجرا است.

نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری با تاکید بر اینکه امر آموزش در حوزه سبک زندگی ایرانی و اسلامی و کاهش آسیب های اجتماعی باید از مدارس و دانشگاه ها آغاز شود، تاکید کرد: مراکز آموزشی، سرفصل های مهارت های زندگی را در برنامه های آموزشی بگنجانند و برنامه های ویژه ای نیز مخصوص زوجین در آستانه ازدواج برگزار کنند.

در ابتدای نشست، «سید محمد موسوی» دبیر شورای فرهنگ عمومی و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری نیز در سخنانی با اشاره به مصوبات نشست های قبلی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در حوزه طلاق گفت: برگزاری دوره و کارگاه های آموزشی با سرفصل های حقوق زوجین، بهداشت وسلامت، اخلاق و احکام، روانشناسی و مشاوره قبل و بعد از ازدواج در قالب طرح «زندگی آرام» در شهرستان ری برگزار می شود.

وی افزود: از آنجائیکه انتخاب همسر، مهمترین انتخاب هر زن و مردی برای تشکیل خانواده است که سرنوشت آینده آنان را دستخوش تغییر و تحول می کند و این نیز لازمه آگاهی از برخی معیارها بوده، طرح یادشده با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره)، اداره بهداشت و درمان، اداره بهزیستی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری در راستای تحکیم بنیان خانواده اجرا خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری یادآور شد: بررسی آمار طلاق در شهرستان ری نشان می دهد عدم مهارت لازم برای ورود به زندگی، اعتیاد و مشکلات اقتصادی مهمترین عوامل ناپایداری خانواده ها بوده اند و از آنجا که دو سال اول زندگی آسیب پذیرترین دوره زندگی مشترک است و اگر در این مدت برنامه زندگی مطابق اصول و به سلامت طی شود، احتمال جدایی به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داشت و انتظار می رود تا دو سال پس از اجرای طرح، شاهد کاهش محسوس طلاق در شهرستان باشیم.

گفتنی است، در این نشست حجت الاسلام فرهادیان معاون فرهنگی و دانشجویی  دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) و خدایاری رئیس شعبه 9 دادگاه خانواده دادگستری شهرستان ری به تشریح لزوم و اجرای طرح «زندگی آرام» پرداختند.

 

ارسال نظرات