استادان ادبیات کشور «آموزه های اخلاقی شاهنامه» را تحلیل می کنند

خبرگزاری بسیج: نشست بررسی «اخلاق در شاهنامه فردوسی» 26 اردیبهشت ماه در تهران برگزار می شود.
کد خبر: ۹۰۱۷۰۴۸
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۲

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ «مهرشاد کاظمی» معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، هدف از برگزاری این نشست را اهمیت محوری بودن فضائل اخلاقی در شاهنامه، کاربرد و تأثیر آموزه های اخلاقی متون حماسی بر جامعه معاصر، تعلیم و اهمیت آموزش در کتاب گرانسنگ شاهنامه بیان کرد.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در بازشناسی و تکریم شخصیت والای حکیم ابوالقاسم فردوسی افزود: کتاب بزرگ شاهنامه فردوسی دارای زوایای مختلفی است که هر انسانی باید در مسیر زندگی از درس هایش پند بگیرد و از آن ها اسفاده کند.

وی اضافه کرد: داستان های حماسی که در سراسر شاهنامه آمده است، اشاره مستقیم به اعتماد و توکل به خداوند دارد و همواره انسانیت را بر هر چیزی محترم می شمارد.

معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران یادآور شد: تلاش شده است تا در این نشست از حضور استادان بنام ادبیات و اخلاق با هدف بررسی و تحلیل شخصیت های شاهنامه و تأتیرگذاری آن از منظر اخلاق استفاده شود.

وی ضمن دعوت از اهالی فرهنگ و ادب استان تهران و علاقه مندان به این شاعر و حماسه‌سرای ایرانی گفت: نشست نشست بررسی «اخلاق در شاهنامه فردوسی» به همراه روایت قصه های شاهنامه (نقالی) روز چهارشنبه 26 اردیبهشت از ساعت 15 تا 18 در سالن همایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران واقع در سعادت آباد، بلوار دریا، کوی مروارید برگزار می شود.

ارسال نظرات