اکبری در در جشنواره ملی بسیج با عنوان بسیج همگام با کشاورز:
رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشاورزی امروز نیازمند برنامه ریزی دقیق و علمی است، گفت: یادمان نرود هر کجا به آستانه تهدید رسیدیم با نگاه بسیج به رفع تهدید موفق شدیم.
کد خبر: ۹۰۱۶۹۶۸
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، علی اکبری، رییس کمیسیون کشاورزی در همایش بسیج همگام با کشاورزی گفت: تجربه موفق بسیج در گروه‌های مختلف از جمله بسیج جامعه پزشکی، بسیج ادارات، بسیج مساجد، کارخانجات نشان داده است که این تفکر موفق بوده است.
وی اظهار کرد: فرهنگ ایثار بسیج تبدیل به کارنامه‌ای شده که این کارنامه اثرات درخشانی را در عرصه علم و هنر و ورزش بر جای گذاشته است و بسیار موجه است. این نهاد ارزشمند با اندوخته علمی در کنار تولیدکننده روستایی قرار می‌گیرد تا وضعیت نابسامان سنتی کشاورزی را سامان بخشد.
اکبری تاکید کرد: بر اساس این طرح حفظ تولید محصولات کشاورزی حوزه استراتژیک و مهم است و با یک نگاه سنتی نمی‌توان متضمن خودکفایی در کشور شد.
وی با اشاره به تغییرات اکولوژیک در کشور اظهار کرد: با توجه به این تغییرات و خطر از دست رفتن توان غذایی کشور ما نیازمند تلاش ایثارگرانه و راهکار‌های جدید هستیم تا با تامین نیاز غذایی و ایجاد فرصت‌های شغلی این خلا را جبران کنیم.
رییس کمیسیون کشاورزی مجلس خاطرنشان کرد: یادمان نرود هر کجا به آستانه تهدید رسیدیم با نگاه بسیج به رفع تهدید موفق شدیم.
این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: در عرصه حوزه کشاورزی هنوز نتوانسته ایم متخصصان علمی و فنی را در خود جای دهیم و تنها معدودی از تحصیلکردگان هستند که در این حوزه دستی بر آتش دارند.
وی یادآور شد: حوزه علم و عمل باید در این موضوع با هم آمیخته شود و ما نیازمند تحول و پوست اندازی در حوزه کشاورزی هستیم. در حوزه کشاورزی علوم بسیاری مرتبط هستند و جا دارد که از نقش مهندسان در این حوزه تحول گرا برای افزایش بازده استفاده کنیم.
اکبری اظهار کرد: کشاورز سنتی بسیجی است، اما یک عنصر اساسی در تحقق بازدهی محصولات را ندارد و آن علم در کشاورزی مدرن است. مهندسان کشاورزی بسیجی با این ویژگی متمایزنکننده می‌توانند مطلوب‌ترین شرایط مورد نیاز تولید محصولات کشاورزی را فراهم کنند. متاسفانه الگوی کشت غلط منجر به تولید محصول بیش از مصرف می‌شود که هیچ سودی را به کشاورز نمی‌رساند.
وی گفت: کشاورزی امروز نیازمند برنامه ریزی دقیق و علمی است و با توجه به بحران‌های پیش رو مانند بحران آب بدون حضور مهندسان کشاورزی نمی‌توانیم از این بحران عبور کنیم
ارسال نظرات