اعلام نتایج غیررسمی چهارمین انتخابات پارلمانی عراق بعد از سقوط رژیم بعث، نشان‌دهنده تغییر معادلات آتی عراق به واسطه تشکیل پارلمانی متفاوت است که نتیجه آن چهره‌ای جدید از عراقِ خلاص شده از شر تروریسم تکفیری داعشی است.
کد خبر: ۹۰۱۶۹۵۷
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱

خبرگزاری فارس: اولین انتخابات بعد از داعش؛ «الصدر» و «الحشد» در صدر؛ عراق منتظر چهره جدید

به گزارش سرویس بین‌الملل بسیج خبرگزاری بسیج به نقل از خبرگزاری فارس، نه فقط در ایران و کشورهای همسایه، بلکه در خود عراق نیز خیلی‌ها انتظارش را نداشتند که ائتلافی به رهبری نخست‌وزیر، از دو ائتلاف منتسب به جریان «مقتدی الصدر» و سازمان «الحشد الشعبی» عقب‌ بیفتد.

طبق آنچه کمیسیون انتخابات عراق از نتیجه شمارش آراء در بیش از ۱۰ استان اعلام کرده است و همچنین بر اساس آمار غیررسمی از کل استان‌های عراق، ائتلاف‌های «سائرون للإصلاح» وابسته به جریان صدر و «الفتح المبین» وابسته به «الحشد الشعبی» پیشتاز انتخابات شده‌اند. 

شاید «حیدر العبادی» رهبر ائتلاف «النصر» (پیروزی) که به نشانه غلبه بر تروریسم داعشی و جلب آرای مردم، این نام را برای ائتلاف خود برگزید، تصور نمی‌کرد که در بسیاری از استان‌ها بخصوص در استان بغداد، باید نظاره‌گر پیشتازی دو ائتلاف «سائرون» و «الفتح» باشد و خود در جایگاهی مثل چهارم و پنجم. 

در استان بغداد، ائتلاف سائرون (صدر) با ۴۱۳ هزار رأی جایگاه نخست و ائتلاف الفتح با ۲۳۳ هزار رأی جایگاه دوم را از آن خود کردند. ائتلاف «دولة‌ القانون» به ریاست «نوری المالکی» (نخست‌وزیر سابق و معاون رئیس‌جمهور) با ۲۱۱ هزار رأی سوم و ائتلاف «القوی الوطنیه» به ریاست «ایاد علاوی» با ۲۰۴ هزار رأی  چهارم و ائتلاف «النصر» به رهبری «حیدر العبادی» (نخست‌وزیر) با ۱۹۴ هزار رأی در جایگاه پنجم ایستاده است. 

ارسال نظرات