نقاش و طراح گرافیک عنوان کرد:
شیشه گران گفت: در دوران گذشته نمایشگاهی وجود نداشت و دیوار ها نمایشگاه ما محسوب می شدند و تاثیر شگرف پوستر را به عنوان رسانه مهم شاهد بودیم.
کد خبر: ۹۰۱۶۹۴۱
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از رادیو گفت و گو، برنامه "گفت و گوی فرهنگی" با موضوع بررسی روند تحول هنر انقلاب در هنرهای تجسمی، نقاشی، گرافیک و مجسمه سازی با حضور استاد بهزاد شیشه گران نقاش و طراح گرافیک از شبکه رادیویی گفت و گو روانه آنتن شد.

شیشه گران در ابتدای این برنامه اظهار داشت: پوستر به نوعی هم یک هنر و هم یک رسانه مهم است. اگر پیام این رسانه شناخته شود و به هنر آمیخته گردد تاثیر جادویی خود را در جامعه خواهد گذاشت.

وی در توضیح این مطلب افزود: در سال 1368 زمانی که جنگ تمام شده بود و فعالیت های فرهنگی کشور در تعطیلی به سر می برد نمایشگاهی از مرحوم تختی برگزار کردم و برای اولین بار بود که مرحوم تختی در هنر تجسمی ما دیده می شد.

شیشه گران با اشاره به اینکه طراحی می تواند به شکل مجسمه دیده شود بیان داشت: در فضایی که مسائل فرهنگی در حال شکل گیری بود برای تبلیغ این نمایشگاه از پوستر استفاده کردم.

وی یادآور شد: پوستری که به صورت مجسمه طراحی کردم به پوستر تبلیغاتی این نمایشگاه تبدیل شد و هیچ گونه امکان تبلیغی نداشتم و خوشبختانه مورد توجه ویژه مردم قرار گرفت و استقبال خوبی از این نمایشگاه شد. بسیاری از شخصیت های فرهنگی و هنری نیز در این نمایشگاه حضور پیدا کردند.

نقاش و طراح گرافیک خاطرنشان کرد: یک رسانه و پوستر بدون امکانات می تواند تاثیرگذار باشد. بنده با برادرانم پوستر را از قبل از انقلاب با مضمون های اجتماعی و سیاسی آغاز کردیم و این آثار متأثر از حوادث قبل از انقلاب بود.

وی یادآور شد: در آن دوران نمایشگاهی وجود نداشت و دیوار ها نمایشگاه ما محسوب می شدند و تاثیر شگرف پوستر را به عنوان رسانه مهم شاهد بودیم. آنچه که در دنیا اتفاق می افتد محل های خاصی را برای نصب پوستر به عنوان یک اثر هنری و رسانه اختصاص می دهند اما ما بر روی دیوارها روی افکار عمومی تاثیر می گذاشتیم.

شیشه گران با اشاره به ویژگی های پوستر گفت: یکی از ویژگی های اصلی این حوزه، سفارشی نبودن و عدم وابستگی به شخص و حزب و حکومت است. ضمن اینکه حمایت مالی هم نمی شد و این ویژگی ها توانست نتیجه مطلوب خود را بر حرکت مردم داشته باشد.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات