خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی خبر داد

راه اندازی 60صندوق قرض الحسنه روستایی در نیمه اول امسال/ برپایی نمایشگاه عرضه محصولات دهستانها در بیرجند بزودی

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه برای شش ماهه اول امسال 60 صندوق در برنامه داریم گفت: هدف ما این است که با توسعه صندوق ها، تشویق کار گروهی و مشارکت مردمی نقش عمده ای در مردمی کردن اقتصاد و پای کار آوردن مردم در امورات اشتغال و اقتصادمقاومتی داشته باشیم.
کد خبر: ۹۰۱۶۹۲۶
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مهدی هنری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهارداشت: در سال 96 تعداد 14هزار نفر از جهادگران را درسطح استان در قالب 920 گروه جهادی اعزام کردیم و در نوروز 97 نیز یک هزار و 300 نفر در قالب 73گروه به مناطق محروم اعزام شدند.

وی با بیان اینکه 227گروه جهادی استان که سطح بندی و شناسنامه دار شدند عنوان کرد: برنامه ما در سال 97 این است که برای هرکدام از گروه ها یک منطقه جغرافیایی هدفی مشخص و با برنامه ریزی که توسط خودشان انجام می شود اقداماتی انجام  دهند که باعث افزایش اثربخشی خدماتشان شود.

هنری با اشاره به تقدیر از 400 جهادگر در مراسم رسم هجرت افزود: 17اردیبهشت ماه سالروز تاسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان رهبری در سال 79 بود بر پایه اردوهای جهادی شکل گرفت.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات در بحث عمرانی و محرومیت زدایی استفاده از ظرفیت های نهادها، سازمانها، آستان قدس، قرارگاه محرومیت زدایی و پیشرفت و آبادانی سپاه بوده که در سال 96 تفاهم های مختلفی منعقد شده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی ادامه داد: در مجموع 15میلیارد تومان تفاهم منعقد شده در قالب 233 پروژه عمرانی است که 50درصد اعتبارات از طریق این نهادها تأمین و مابقی اعتبارات از طریق خیرین، اهالی و دستگاه های اجرایی مرتبط با پروژه ها تامین می شود.

وی اضافه کرد: در سال 96 توانستیم 121 پروژه با مبلغ 5میلیارد تومان را به پایان برسانیم و مابقی در سال 97 اجرایی می شود.

هنری با بیان اینکه در موضوع اشتغال و اقتصادمقاومتی در سال96 ، 440 کارگاه کمک اشتغال روستایی  را با اعطای 45میلیارد ریال تسهیلات حمایت کردیم گفت: مشاوره، راهنمایی و برطرف کردن مشکلاتشان برای ایجاد را پیگیری کردیم و این کارگاه ها در قالب زنجیره های ارزشی که تعریف شد در سطح شهرستانها شکل گرفت.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه های ما در سال 97 ایجاد صندوق های قرض الحسنه روستایی است که کاملا مردمی هستند افزود: کلیه فرآیندها از ابتدای شکل گیری، عضویابی و واریز اعتبارات  تا مرحله پرداخت تسهیلات که مرتبط با مباحث اشتغال است؛ توسط خود مردم انجام می شود.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: برنامه اجرایی صندوق های قرض الحسنه را از اواخر سال گذشته شروع کردیم و تاکنون 11 صندوق شکل گرفته و به مرحله واریز اعتبار رسیده است.

وی با بیان اینکه برای شش ماهه اول امسال 60 صندوق در برنامه داریم ادامه داد: هدف ما این است که با توسعه صندوق ها،  تشویق کار گروهی  و مشارکت مردمی نقش عمده ای در مردمی کردن اقتصاد و پای کار آوردن مردم در امورات اشتغال و اقتصادمقاومتی داشته باشیم.

هنری اظهارکرد: برای سال 97، تعداد 500 کارگاه اقتصادمقاومتی و کمک اشتغال روستایی  در برنامه ریزی اولیه قرار گرفته است که در قالب زنجیره ارزش باشد ایجاد خواهد شد. مدل ما از بازار به بازار است یعنی تولید بر اساس ارزیابی بازار انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در موضوعات اشتغالی استفاده از ظرفیت نهادهای واسط مردمی را در برنامه داریم که در سطح همه شهرستانها استان فعالینی که  آموزش، تامین نهاده و بازار را پیگیری می کنند شناسایی کردیم و امسال حمایت های خوبی از آنها خواهیم داشت.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: با توجه به شعال سال 97 در جهت حمایت از کالای داخلی برنامه هایی برای بازار پیش بینی شده که از جمله نمایشگاه های عرضه مستقیم محصولات تولیدی روستاییان است  که در مراکز دهستانها، شهرستانها و مرکز استان برپا می شود و اتصال به نمایشگاه های کشور خواهیم داشت.

وی ادامه داد: نمایشگاه های دهستان ها از چند ماه گذشته آغاز به کار کرده اند و به صورت یک روز در هفته برپا می شود و در مرکز استان نیز در دو ماه آینده مرکز توزیع و فروش محصولات روستایی را راه اندازی خواهیم کرد.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار