رئیس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

روز قدس؛ تجلی همبستگی و وحدت جهان اسلام

رئیس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: ابتکار راهبردی و تاریخ‌ساز حضرت امام خمینی (ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس و فرصت‌سازی هوشمندانه برای ایجاد مقاومت ضدصهیونیستی و اعلام برائت جهانی از اسرائیل غاصب با گذشت ۴۰ سال همچنان چالش حل ناشدنی نظام سلطه و صهیونیسم به شمار می‌رود.
کد خبر: ۹۰۱۶۹۱۱
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام عباس هاشمی رئیس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی در نشست هماهنگی راهپیمایی روز جهانی قدس با بیان اینکه روز جهانی قدس نماد وحدت مسلمانان است، گفت: امسال باتوجه به عهدشکنی و گستاخی دولت آمریکا در خروج از برجام و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی، حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس و اعلام همبستگی با ملت فلسطین اهمیت مضاعف‌تری دارد.

وی هدف از راهپیمایی روز جهانی قدس را احیای مطالبات اسلامی دانست و گفت: اهدافی که تحت عناوین شعار از سوی بزرگان دینی برگزار می‌شود و متاسفانه بسیاری از ما نسبت به این شعارها نگاه سطحی داریم، در حقیقت خط مشی و نقشه راه هستند تا بتوانیم با عمل به آن‌ها به قله‌های عزت، اقتدار، استقلال و پیروزی دست پیدا کنیم.

رئیس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: اگر در سال ۵۸ این مراسم تنها در جمهوری اسلامی ایران برگزار شد امروزه شاهدیم که پیام امام راحل ما به جهان صادر شده و راهپیمایی این روز در اکثر کشورهای اسلامی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام هاشمی با بیان اینکه ابتکار راهبردی و تاریخ‌ساز حضرت امام خمینی (ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس و فرصت‌سازی هوشمندانه برای ایجاد مقاومت ضدصهیونیستی و اعلام برائت جهانی از اسرائیل غاصب با گذشت ۴۰ سال همچنان چالش حل ناشدنی نظام سلطه و صهیونیسم به شمار می‌رود، گفت: حضور منسجم مسلمانان جهان در راهپیمایی روز قدس در حقیقت اعلام خشم و انزجار از جنایات رژیم غاصب صهیونیستی و هم‌صدایی برای نابودی این غده سرطانی است.

وی افزود: دشمنان در مقابل این پیشرفت و مقاومت جهان اسلام ساکت ننشسته و از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون توطئه های مختلفی علیه نظام داشته اند ولی به واسطه وحدت و انسجام ملت ایران نتوانسته‌‎اند توفیقی در به سرانجام رسیدن این اهداف شوم خود داشته باشند.

رئیس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی به برنامه‌های در نظر گرفته شده در سطح استان مرکزی برای روز قدس اشاره کرد و گفت: پوشش خبری و پخش زنده راهپیمایی از سوی صدا و سیما، فضاسازی مصلی‌های نماز جمعه و سطح شهرستان‌ها به منظور اطلاع رسانی حداکثری، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی با عنوان «نام و یاد قدس و روز انتفاضه فلسطین»، مشارکت شهرداری در جابجایی راهپیمایان و... از جمله برنامه‌هایی است که با مشارکت سایر نهادهای ذی‌ربط بایستی انجام شود.

حجت‌الاسلام هاشمی تصریح کرد: براساس آخرین برنامه‌ریزی انجام شده تا به این لحظه سخنران راهپیمایی روز قدس در اراک سرلشکر صفوی (دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا) خواهد بود.

وی به زمان برگزاری راهپیمایی در اراک اشاره و خاطرنشان کرد: زمان شروع مراسم از ساعت ۱۱ و مسیر راهپیمایی در اراک از میدان شهدا به سمت خیابان محسنی، خیابان شیخ فضل‌الله نوری و مصلی بیت‌المقدس این شهرستان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات