خبرهای داغ:
وقتی آلمان نازی با قدرت فوق العاده خود به دنبال تک قطبی کردن دنیا و بلعیدن اروپا بود با تهدید فرانسه و شوروی انگلستان خواسته های استکباری خویش را مطرح کرد. شوروی در جامعه ملل متحد قبل از کنفرانس مونیخ ۱۹۳۷ جهان عاری از خشونت و افراط را مطرح کرد و صلح برای همه را پیگیری کرد تا در حمله احتمالی آلمان به اروپا در امان باشد.
کد خبر: ۹۰۱۶۸۹۲
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹

خبرگزاری بسیج قزوین: در جایی یکی از بزرگان قوه مجریه اعلام کرد که ایران رشد ۱۳ درصدی داشته و هیچ کشوری به اندازه ایران در توسعه اقتصادی موفق نبوده است.
هر درصد رشد اقتصادی در ایران نیازمند ۱۰۰هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بوده و با رشد سیزده درصدی ۱تریلیون و ۳۰۰هزارمیلیارد تومان سرمایه گذاری زودبازده نیاز است.
در شرایطی این آمار اعلام شد که رییس جمهور در جلوی شبکه های تلویزیونی اعلام کرد که خزانه ما خالیست و بدتر از آنچه بود که فکر می کردم.
پارداوکس گرا به خارج و اغنا در درون انسان را یاد مذاکرات مونیخ در سال ۱۹۳۷ برای جلوگیری از جنگ جهانی می اندازد که توضیح خواهیم داد.
وقتی آلمان نازی با قدرت فوق العاده خود به دنبال تک قطبی کردن دنیا و بلعیدن اروپا بود با تهدید فرانسه و شوروی انگلستان خواسته های استکباری خویش را مطرح کرد. شوروی در جامعه ملل متحد قبل از کنفرانس مونیخ ۱۹۳۷ جهان عاری از خشونت و افراط را مطرح کرد و صلح برای همه را پیگیری کرد تا در حمله احتمالی آلمان به اروپا در امان باشد.
در فرانسه دو گروه در مجلس بودند که کمونیست ها قائل به دفاع و مقاومت و سرمایه داران خواهان صلح و تنش زدایی از طریق مذاکرات بودند.
در این وادی چمبرلن نخست وزیر انگلیس و دالادیه از فرانسه در کنفرانس صلح مونیخ برگشتند. به قدری تبلیغات در خصوص صلح با آلمان نهادینه شده بود که از فرودگاه پاریس تا میدان شانزه لیزه بیش از ۷ کیلومتر جمعیت به استقبال پیام آوران صلح آمدند و زنان با لباس های جذاب و عریان خودنمایی می کردند. چمبرلن برای مردم سخنرانی کرد که برای ده نسل شما صلح را به ارمغان آوردیم صدای هورا و شادی قطع نمی شود.
در این حین ویگان فرمانده ستاد مشترک ارتش فرانسه برای حاضرین سخنرانی کرد که اگر نیروهای آلمانی به فرانسه حمله کنند و برجسد ملت ما تانک براند احدی حق ندارد با آنان بد رفتاری کند زیرا وظیفه انسانی ما حکم می کند از آنان پذیرایی کنیم. تا دنیا بداند ما صلح طلب هستیم و این اعتماد را به سختی کسب کردیم. دنیا متوجه خواهد شد که دیگر دوران فرانسه هراسی به سر آمده و با زبان زور نمی توان با ملت فرانسه سخن گفت.
فرانسه جهان علیه خشونت و افراط را پیگیری می کند(شعار و پیشنهاد روحانی در سازمان ملل) متعاقب آن بسیاری از نیروهای داخلی را با عنوان افراطیون و تندرو ها دستگیر و به زندان انداختند و بیش از ۱۰۰هزار زندانی سیاسی مخالف آلمان نازی سر به نیست شدند.
هیتلر در کاخ کوبورگ(هتل کوبورگ امروز محل مذاکرات ایران و ۵بعلاوه یک در اتریش) دقیقا در جایی که ظریف ایستاده بود در بالکن کاخ اعلام کرد که اتریش به آلمان ملحق شد و لهستان هم بخشی از خاک آلمان می باشد.
اما ویگان و دالادیه هنوز به کنفرانس صلح مونیخ پایبند بودند.مردم زمزمه هایی از حرکت تانک های نازی به مرز فرانسه را شنیدند. اتریش متحد فرانسه به المان الحاق شد و لهستان هم تسلیم شد.
فرانسه با از دست دادن متحدان خود تنها ماند. ویگان اعلام کرد که تندروها می خواهند صلح مونیخ را به شکست بکشانند و این درحالی بود که تمام تندروها در زندانهای گشتاپو یا همان ارتش سری آلمان نابود شده بودند.
خبری تکان دهنده همه جا پیچید !آلمان به فرانسه حمله کرد و چهار استان فرانسه بیش از ۵ میلیون زخمی و آواره کشته برجا گذاشته و تمام زیر ساخت ها با خاک یکسان شده است.. ویگان باز هم در پاریس سخنرانی کرد که ما اجازه نخواهیم داد تندروها بر کشور غلبه کنند و ما را به جنگ سوق دهند.. مارشال دوگل هم در انگلستان پیام های سطحی می فرستاد.
موشک باران شهر لندن شروع شد و مجلس عوام چمبرلن را استیضاح وبرکنار و چرچیل جانشین وی شد.
شوروی در استالینگراد در گیر جنگ با بزرگترین لشکر نازی شد که ۱۳هزار تانک و ۱۳۷ هزار نیرو بودتد .بیش از ۱۶میلیون تفر تلفات به شوروی وارد شد.
چرچیل حمله مستقیم به آلمان را داد و آلمان در بسیاری از جبهه ها عقب نشینی کرد.
فرانسه با برکناری ویگان جان تازه ای گرفت و نیروهای آلمانی تا نزدیکی پاریس پیش رفتند که با بسیج عمومی مجبور به عقب نشینی شدند.
حال شباهت تاریخ با برجام و جهان علیه خشونت و افراط به معنای تسلیم شدند در برابر استکبار تا به تندروی متهم نشویم انسان را متوجه وخامت اوضاع می کند.
1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها