خبرهای داغ:
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین:

برای جذب جوانان به مسجد از پیامبر اسلام الگو بگیریم

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین تأکید کرد: مبارزه با شبهه افکنی در دنیا یکی از مهم‌ترین جبهه‌های فرهنگی است که باید به‌سلامت از این مسیر عبور کنیم.
کد خبر: ۹۰۱۶۸۷۱
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی رمضانی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اظهار کرد: برای جذب جوانان و حضور آنان در مسجد در گام نخست باید به آن‌ها احترام گذاشت، گاهی متولیان مسجد باید ارتباط عاطفی برقرار کنند.
وی ادامه داد: احساسات، مشکلات بلوغ، روحیه استقلال‌طلبی جوانان، چالش‌ها، تضادها در جوانان وجود دارد که باید آنان را درک کنیم.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین با اشاره به اینکه برای جذب جوانان در مسجد باید از پیامبر گرامی اسلام (ص) الگوبرداری کنیم، خاطرنشان کرد: همدلی بدون انعطاف‌پذیری معنا ندارد و ممکن نیست، چراکه جوان لغزش دارد و بنا به فرموده حضرت علی (ع) «نادانی جوان غیرقابل ملامت و علم او محدود و اندک است» و اگر جوانی این‌گونه است باید بر اساس آیات الهی با زبان خوش با او سخن بگوییم.
وی خاطرنشان کرد: امروز باید روش‌ها را تغییر دهیم و از روش‌های کلیشه‌ای بر حذر باشیم و مکرر گویی نداشته و آمرانه نیز دستور ندهیم و دلسوزانه رفتار کنیم که تمامی این موارد باعث دین‌گریزی و نفرت جوانان می‌شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین رمضانی بابیان اینکه جوانان ذاتاً اهل دین هستند، تصریح کرد: مسئله‌ای که جوانان بدان توجه دارند این است که انسانی که سخن می‌گوید عمل و سخن او یکی باشد و در حقیقت عمل‌گرایی گفتار و رفتار داشته باشند و باید این امر در رفتار متولیان مساجد، مدیران و مردم متجلی باشد.
وی عنوان کرد: جوانان در سنین جوانی سؤالات متعددی در ذهن دارند که باید پاسخگوی آنان باشیم و پاسخ‌های بی‌قیدوبند و بدون پایه و اساس ارائه ندهیم چراکه ذهن جوانان خلاق و جستجوگر هستند.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین تأکید کرد: مبارزه با شبهه افکنی در دنیا یکی از مهم‌ترین جبهه‌های فرهنگی است که باید به‌سلامت از این مسیر عبور کنیم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین رمضانی در پایان گفت: باید توجه کنیم که مسجد محلی برای پاسخگویی سؤالات جوانان است و اگر علم برای پاسخگویی نداریم از کارشناسان برای حضور در مسجد دعوت کنیم.

1005/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها