خبرهای داغ:
اولین اثر داستانی تام هنکس با عنوان «ماشین‌تحریر عجیب» توسط نشر نون و با ترجمه نیلوفر خوش زبان به بازار کتاب راه یافت.
کد خبر: ۹۰۱۶۸۲۰
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، تام هنکس، هنرپیشه محبوب امریکایی که با شاهکارهایی چون فارست گامپ، نجات سرباز رایان، مسیر سبز و کاپیتان فیلیپس نزد هواداران سینما شناخته می‌شود، این بار دست به قلم شده و کتابی نوشته که دوستداران ادبیات را هم به وجد آورده است.

ماشین‌تحریر عجیب در ایالات متحده جای خود را در میان کتاب‌دوستان باز کرده و هنکس با این کتاب نشان داده علاوه بر مهارتش در بازیگری، قصه‌گویی شیرین‌زبان و توانا است. او جهانی پر از شخصیت‌های چندوجهی ارائه می‌کند و همانند یک بازیگر یا نویسنده درجه‌یک، تصویری جامع از احساس را نیز با این قصه‌ها همراه می‌سازد، تصویری که طنز و تراژدی را در بر می‌گیرد.

هنکس علاقه خاصی به ماشین‌تحریرهای قدیمی دارد و مجموعه‌ای پروپیمان از ماشین‌تحریر جمع‌آوری کرده است. در ماشین‌تحریر عجیب حضور ماشین‌تحریر گاهی بسیار ظریف و نامحسوس است و گاهی نقش اساسی در قصه ایفا می‌کند. بازیگر خلاق فیلم‌ فارست گامپ می‌داند که در عصر دیجیتال ماشین‌تحریرها اشیایی تزیینی هستند و جهان‌هایی دیگر خلق می‌کنند.

این کتاب که مجموعه‌ای از ۱۷ داستان کوتاه است و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته و هم‌اکنون در رتبه های بالای آثار داستانی پرفروش سایت آمازون قرار دارد. «تام هنکس» درباره این کتاب گفته است: دو سال است که روی این داستان‌ها کار می‌کنم. فیلم‌هایی در نیویورک، برلین، بوداپست و آتلانتا داشتم و در تمام این پروژه‌ها داشتم می‌نوشتم. موقع تورهای رسانه‌ای در هتل مشغول نوشتن بودم. در تعطیلات می‌نوشتم. در هواپیما، خانه و اداره هم می‌نوشتم. وقتی می‌توانستم برنامه‌ریزی کنم، می‌چسبیدم به آن و از ۹ صبح تا ساعت ۱ می‌نوشتم.

ماشین‌تحریر عجیب با ترجمه نیلوفر خوش زبان و در 416 صفحه توسط نشرنون منتشر شده است.

لازم به ذکر است این کتاب به تازگی توسط نشر افق نیز ترجمه شده و به بازار عرضه شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها