معاون وزیر صنعت و رییس هیات مدیره سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع ایران از آغاز عملیات اجرایی ایجاد زنجیره فولاد کردستان به ظرفیت ۶/۱ میلیون تن و با سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلار خبر داد.
کد خبر: ۹۰۱۶۸۱۱
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مهدی کرباسیان، در جلسه بررسی و امضاء مشارکت‌نامه زنجیره فولاد کردستان اظهار کرد: شرکت زنجیره فولاد کردستان با امضای موافقت نامه بین سه سهامدار بخش خصوصی، شرکت کیمیا معادن، شرکت امداد و صبانور با سازمان توسعه و نوسازی معادن با سهام ۱۰۰ درصد امضا و بنیان این شرکت در شهرستان‌های قروه و بیجار پایه گذاری شد.

وی همچنین افزود: مجوز ژئوفیزیک سه هزار کیلومتر مربع از مساحت استان صادر شده و تاکنون ۲ هزار کیلومتر مربع آن انجام شده و مابقی هم در تابستان امسال به انجام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه این شرکت از حوزه معدن شروع می‌شود و در مرحله اول کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی و شمش فولاد تولید می‌شود، عنوان کرد: در مرحله تفصیلی طرح زنجیره فولاد و آهن اسفنجی تا ۱/۶ میلیون تن انجام می‌شود.


کرباسیان اذعان کرد: در مرحله نخست پیش بینی شده است شرکت کیمیا معدن سپاهان در حوزه شهرستان قروه میزان تولید خود را از ۳۵۰ هزارتن فعلی به ۶۰۰ هزار تن افزایش دهد و شرکت صبا فولاد احداث کارخانه گندله سازی با ظرفیت یک میلیون تن را آغاز خواهد کرد.


معاون وزیر صنعت و رئیس هیات مدیره سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران با اشاره به اشتغالزایی این طرح عنوان کرد: با اتمام کامل زنجیره فولاد کردستان برای هزار نفر بصورت مستقیم و برای چهار هزار نفر بصورت غیر مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

وی زنجیره فولاد را پیش زمینه صنایع پایین دستی دانست و افزود: امیدواریم در سه سال آینده شاهد ایجاد سه کارخانه برای تولید محصولات فولادی باشیم.

معاون وزیر صنعت و رییس هیات مدیره سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع ایران با بیان اینکه کردستان یک استان معدنی است، خاطر نشان کرد: برای رسیدن به جایگاه مطلوب کردستان تلاش‌های گسترده‌ای در زمینه اکتشافات زمین‌شناسی انجام شده است و با زنجیره سنگ آهن یک زنجیره طولانی اشتغال برای توسعه کردستان فراهم می‌شود.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات