رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی؛
رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی: روند صادرات نفت و گاز عادی است و به هیچ عنوان تحت تأثیر تشدید تحریم های آمریکا قرار نخواهیم گرفت.
کد خبر: ۹۰۱۶۷۹۶
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۰

ازتشدید تحریم‌های آمریکا تأثیر نمی‌گیریمبه گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، فریدون حسنوند در نشست هم اندیشی هیأت رئیسه و اعضای کمیسیون انرژی مجلس که یکشنبه شب در تالار ارشاد پایانه های نفتی خارگ برگزار شد، روند صادرات نفت را عادی خواند و افزود: ما با قدرت و جدیت هرچه تمامتر و ارائه راهکارهای جدید بر تحریم ها فائق می آییم، همان طور که خارگ در دوران هشت سال دفاع مقدس بدون یک لحظه توقف صادرات این را به خوبی ثابت کرد .

وی هماهنگی، همدلی و همفکری بین سران سه قوه را در شرایط فعلی تأثیرگذار دانست و بیان کرد: تمام تلاش‌ها بر این است که موانع موجود را شناسایی و آنها را برطرف کنیم .

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین به تشریح وظایف کمیسیون انرژی مجلس پرداخت و تأکید کرد : این کمیسیون در کنار قانونگذاری و نظارت بر طرح‌ها، به شناسایی موانع و مشکلات، حذف و اصلاح برخی قوانین و تلاش برای جذب اعتبارات برای پیشرفت طرح‌ها می‌پردازد.

حسنوند همچنین با تشکر از تلاش‌های صورت گرفته در جزیره خارگ و اشاره به اهمیت صادرات نفت به عنوان مهمترین منبع ارزی کشور، بر آمادگی ‌مجلس شورای اسلامی برای همکاری با دولت برای توسعه تأسیسات زیربنایی و استراتژیک نفتی تأکید کرد.

اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی که دیشب وارد جزیره خارگ شده‌اند، امروز از تأسیسات و طرح‌های شرکت پایانه‌های نفتی، تأسیسات شرکت پتروشیمی و شرکت نفت فلات قاره در جزیره خارگ بازدید می‌کنند.

خارگ در 57 کیلومتری شمال غربی بوشهر قرار دارد و بیش از 90 درصد نفت کشور از این جزیره صادر می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر

ارسال نظرات