رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور با اشاره به برنامه‌ریزی ویژه ایام ماه مبارک رمضان از افطار روزه‌داران در مساجد و حسینیه‌ها خبر داد.
کد خبر: ۹۰۱۶۷۸۹
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۲

برنامه‌های هیئت‌های مذهبی در ماه ‌رمضان/افطار روزه‌داران در مساجد و حسینیه‌هابه گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، نوشاد نوشادی ماه  مبارک رمضان را بهار قرآن  دانست و با تبریک ماه ضیافت الهی اظهار داشت: جایگاه و منزلت ماه مبارک رمضان بگونه‌ای است که پروردگار عالم در این ماه با ارزش آیات وحی را بر قلب نازنین رسول گرامی اسلام(ص) نازل کرده است.

وی با اشاره به برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان گفت: در این ماه با عظمت ویژه برنامه‌های در راستای انس با قرآن  کریم شامل برگزاری جلسات قرآنی در هیئت‌های مذهبی همراه با تفسیر و ترتیل‌خوانی تدوین شده است.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی با اشاره به  مهیا شدن مساجد و حسینیه‌ها برای استقبال از روزه‌داران تصریح کرد: 50 هزار هیئت مذهبی در شهرها و روستاهای کشور در ایام ماه مبارک رمضان در حسینیه‌ها و مساجد آماده استقبال از روزه‌داران است.

نوشادی به برنامه‌های هیئت‌های مذهبی در ماه مبارک رمضان پرداخت و خاطر نشان کرد: قرائت قرآن کریم، دعاخوانی، تفسیر قرآن کریم، هم‌خوانی و برگزاری آیین‌های ویژه ایام ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

وی از افطار روزه‌داران در مساجد و حسینیه‌ها خبر داد و  گفت: بر اساس برنامه‌ریزی  انجام شده، هیئت‌های مذهبی در مساجد و حسینیه‌ها از روزه‌داران، هنگام اذان مغرب پذیرایی افطار می‌کنند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی با تاکید بر حفظ حرمت ماه مبارک رمضان افزود: رستوران‌ها، مراکز توزیع غذا و تالارها با حفظ حرمت ماه مبارک رمضان از روزه خواری برخی افراد در مکان‌های عمومی جلوگیری کنند.

نوشادی با انتقاد شدید از برخی افراد که در اماکن عمومی اقدام به روزه خواری می‌کنند، تصریح کرد: حتی افرادی که قادر به روزه گرفتن نمی‌باشند باید حرمت این ماه را نگه دارند و به احترام روزه‌داران، از خوردن و آشامیدن امساک کنند.

وی با اشاره به شعار حمایت از کالای ایرانی، تحقق این مهم را در اولویت برنامه‌های هیئت‌های مذهبی دانست و افزود: هیئت‌های مذهبی باید در تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی نقش آفرینی کنند که در این زمینه برنامه ویژه‌ای تدوین و اجرایی شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات