خبرهای داغ:
رئیس میراث فرهنگی شهرستان ملایر خبر داد

اجرای 12 برنامه شاخص به مناسبت هفته میراث فرهنگی در ملایر

رئیس میراث فرهنگی شهرستان ملایر از اجرای 12 برنامه شاخص به مناسبت هفته میراث فرهنگی در ملایر خبر داد.
کد خبر: ۹۰۱۶۷۷۳
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴

اجرای 12 برنامه شاخص به مناسبت هفته میراث فرهنگی در ملایربه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، ابراهیم جلیلی در کارگروه  تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: هر ساله روز 28 اردیبهشت روز جهانی موزه‌ها و آغاز هفته میراث فرهنگی است و سازمان ایکوم شعار امسال را «موزه‌های بهم پیوسته، رویکردهای نو، مردمان نو» نامگذاری کرده است.

وی با اشاره به اهمیت و ارزش موزه‌ها در تبادلات فرهنگی جامعه امروز به بیان 12 برنامه‌ شاخص هفته میراث فرهنگی پرداخت و افزود: رایگان بودن موزه‌ها در روز 28 اردیبهشت ماه از جمله برنامه‌های این هفته است که این اداره در هفته میراث فرهنگی آمادگی همکاری با تمام نهادها و ادارات شهرستان را برای بازدید از موزه دارد.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان ملایر با اشاره به برنامه‌ها، کمیته‌ها، اهداف و ضرورت‌ها و پیش نیاز انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی، به ضرورت و اهمیت تشکیل کمیته‌ها و ارائه پیشنهاد برنامه‌های ادارات در سطح ملی یا بین‌المللی، برای مطرح شدن در کمیته استان  و تأمین اعتبار لازم پرداخت.

وی ادامه داد: پنج برنامه پیشنهادی در سطح ملی و بین المللی شامل جشنواره شهر ملی مبنت ایران، جشنواره شیره‌پزی، خوشه برتر، پژوهشکده انگور، برپایی ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای آسیایی، همایش راهکارهای توسعه گردشگری در سطح ملی و جشنواره باغ تاریخی سیفیه است.

معاون سیاسی، امنیتی فرمانداری ویژه شهرستان ملایر نیز در ادامه به اهمیت جشنواره‌ها در بحث گردشگری و مقایسه جشنواره شیره‌پزی با گلاب‌گیری کاشان پرداخت و گفت: شیره ملایر چه به لحاظ حجم تولید و محصولات جانبی ظرفیت‌های بیشتری نسبت به گلاب دارد که لازم است تبلیغات بیشتری در سطح ملی برای معرفی جشن شیره‌پزی ملایر صورت گیرد.

کتابی با تأکید بر راه‌اندازی فاز اول شهر زیرزمینی سامن عنوان کرد: با توجه به وجود 11 دانشگاه در سطح شهر ملایر و وجود رشته جغرافیای توریسم و اساتید برجسته در زمینه گردشگری،  برگزاری همایش گردشگری در سطح ملی با توجه به زیرساخت‌های موجود حداقل مطالبه‌ای است که از جامعه دانشگاهی و فرهیخته شهرستان می‌رود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار