مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه تربت حیدریه در گفت‌وگو با«بسیج» خبر داد:
مسوول بسیج سازندگی سپاه ناحیه تربت حیدریه با بیان اینکه اردو‌های جهادی امسال متفاوتر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود، افزود: جهادگران بسیجی در قالب ۱۸ گروه جهادی با انتخاب «دهستان رقیچه» طرح اعتلای منطقه هدف را در روستا‌های محروم بخش کدکن این شهرستان اجرا می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۱۶۷۴۶
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۳
سرهنگ دوم پاسدارحسین صادق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزار بسیج در خراسان رضوی؛ اظهارکرد: هدف اصلی از برگزاری اردو‌های جهادی محرومیت زدایی از چهره روستا‌های مناطق محروم است که با تبیین و ترویج فرهنگ کار و تلاش در آحاد مختلف مردم این مهم محقق می‌شود.

وی افزود: اگر بخواهیم پایه‌های انقلاب بیش از گذشته مستحکم شود بهترین راه، خدمت به مردم محروم و نیازمند است، زیرا آن‌ها کمترین توقع و بیشترین منفعت را برای انقلاب اسلامی دارند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه تربت حیدریه با بیان اینکه اردو‌های جهادی امسال متفاوت تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود، افزود: جهادگران بسیجی در قالب ۱۸ گروه هادی با انتخاب دهستان رقیچه طرح اعتلای منطقه هدف را در روستا‌های محروم بخش کدکن این شهرستان اجرا می‌کنند.

صادق خاطر نشان کرد: در این اردو‌ها که از ابتدای تیرماه تا پایان شهریور با حضور یکهزار جهادگر بسیجی از اقشار مختلف اعم از محلات، دانش اموزی، دانشجویی، مهندسین، کشاورزی، دانشجویی و جامعه پزشکی برگزار می‌شود و ۱۸ گروه جهادی در مدت ۷ تا ۱۰ روز بصورت شبانه روز در مناطق محروم بخش کدکن مستقر می‌شوند.

وی بیان کرد: در این مدت جهادگران بسیجی در عرصه‌های عمران و آبادانی، آموزشی، بهداشت و درمان، فرهنگی و اجتماعی و همچنین اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی اسلامی نیز فعالیت خواهند کرد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه تربت حیدریه ادامه داد: دهستان رقیچه شامل روستا‌های محروم بخش کدکن، یک لنگی، تنگی، پنگی، نصرت آباد، نوزه، حصار یزدان، حاج بیگی، عبدآباد، چین کلاغ، چولانک، ده مناز و رقیچه می‌باشد.

اشتغالزایی دومین ماموریت بسیج سازندگی

وی از اشتغالزایی در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بعنوان ماموریت دوم بسیج سازندگی یاد کرد و افزود: در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب و برای تحقق شعار سال ۹۶ حدود ۲۰ میلیارد ریال به افراد دارای طرح تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده و ۶۷ شغل نیز در این شهرستان ایجاد شده است.

صادق افزود: بسیج سازندگی در راستای محرومیت زدایی از مناطق روستایی و محروم سال گذشته ۲۰ گروه جهادی متشکل از یکهزار جهادگر بسیجی در عرصه‌های عمران و آبادانی، بهداشت و درمان، اقتصاد مقاومتی، فرهنگی، سبک زندگی اسلامی به روستا‌های تربت حیدریه، رشتخوار و زاوه نیز اعزام کرده است.

مسوول بسیج سازندگی سپاه ناحیه تربت حیدریه گفت: در همین راستا و پس از زلزله غرب کشور دو گروه جهادی متشکل از ۵۰ جهادگر بسیجی زمستان پارسال به استان کرمانشاه اعزام شدند.

وی درپایان از احداث ۱۴ باب منزل مسکونی مددجویان کمیته امداد با مشارکت این نهاد و بنیاد مسکن در سال گذشته خبر داد و گفت: امسال نیز بسیج سازندگی تربت حیدریه بصورت مستقل یک باب منزل مددجوی بهزیستی در بخش مرکزی را تا پایان اردیبهشت مرمت و بهسازی می‌کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها