خبرهای داغ:
مسئول بهداشت و روان بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران در گفتگو با بسیج:
مسئول بهداشت و روان بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران در حاشیه نهمین همایش بهداشت و فرماندهان در بیمارستان شهید محلاتی تبریز، گفت: اقدامات پیشگیرانه مهم ترین راه کاهش آسیب های عمدی در نیروهای مسلح است.
کد خبر: ۹۰۱۶۷۳۰
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۴

خسرو محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: در همه ارتش های دنیا آسیب های عمدی اجتناب ناپذیر است ولی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی تلاش دارند با اقدامات پیشگیرانه از بروز این آسیب ها جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه بروز این نوع آسیب ها که شامل خودزنی، دگر زنی و خودکشی است و بیشتر در بین سنین 18 تا 25 سال دیده می شود و اغلب این نیروها از نیروهای وظیفه و مهمان نیروهای مسلح هستند، اظهارداشت: علت اصلی این نوع آسیب ها به گذشته افراد و مشکلات روحی و روانی آن ها برمی گردد.

دکتر محمدی اضافه کرد: مشکلات فردی، خانوادگی، اقتصادی، روحی و روانی افراد موثرترین علل در بروز آسیب های عمدی است که در دوره سربازی به علت ناسازگاری افراد با محیط و محرکاتی چون اسلحه، نگهبانی و شرایط سخت از عوامل بروز پیدا می کند.

مسئول بهداشت و روان بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران ادامه داد: برای پیشگیری از بروز چنین آسیب هایی آموزش، حساسیت فرماندهان و اقدامات پیشگیرانه بهترین راه برای به حداقل رساندن این نوع آسیب هاست به طوری که حتی شاهد خودکشی یک نفر هم نباشیم.

محمدی برگزاری کارگاه های پیشگیرانه را در قرارگاه های نیروهای زمینی در این راستا مهم عنوان و بیان کرد: با برگزاری این کارگاه ها شاهد کاهش 67درصدی آسیب ها از سال 94 تا 96 بودیم و امیدواریم به نتایج بهتری از این نیست در سال جاری و سال های آینده برسیم که این مشکلات به صفر برسد.

وی از احصا برخی آسیب ها به هنگام ورود نیروهای وظیفه خبر داد و گفت: بر اساس مشکلات شناخته شده در این افراد تمهیداتی برای آن ها در زمان دوره خدمت در نظر گرفته می شود تا شاهد آسیبی برای این افراد و اطرافیان آن ها نباشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها