قاری ممتاز کشورمان معتقد است چنانچه داوران ایرانی در مسابقات بین‌المللی کشور مالزی حضور داشته باشند در انتخاب عادلانه برترین قاری و حمایت از قاریان کشورمان نقش بسزایی خواهند داشت.
کد خبر: ۹۰۱۶۶۱۳
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، شصتمین مسابقات بین‌المللی کشور مالزی روز گذشته با انتخاب نفرات برتر به کار خود پایان داد. «مختار دهقان» قاری مشهدی که تجربه حضور در مسابقات گوناگون داخلی و خارجی را در پرونده خود دارد، به‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران به کوالالامپور اعزام شد که با اینکه اجرای بی‌اشکال و شایسته‌ای در صحن مسابقات از خود به نمایش گذاشت امّا به عنوان نفر دوم انتخاب شد. برخی از کارشناسان، معتقدند که میزبانی  کشور مالزی در انتخاب قاری مالزیایی، بی تاثیر نبوده است و انتخاب دهقان به عنوان نفر دوم، ناعادلانه است.

امین پویا کارشناسی قرآنی و قاری ممتاز کشورمان که سابقه حضور در مسابقات بین‌المللی مالزی را دارد دراین باره گفت: معتقدم، میزبانی کشور مالزی و عدم حضور داوران ایرانی در هیات داوران این مسابقات، سرنوشت قاریان ایرانی را تغییر می‌دهد و همین انتخاب ناعادلانه، سبب می‌شود که نماینده کشورمان در جایگاه اصلی خود قرار نگیرد و حق او در این مسابقات ضایع شود.

قاری مالزیایی از امتیاز میزبانی کشورش استفاده کرد

این کارشناس قرآنی با بیان اینکه در مسابقات بین المللی مالزی، قاری کشور میزبان از امتیاز میزبانی بهره‌مند می‌شود، گفت: اصولاً هیات داوران، امتیاز ویژه‌ای به نماینده کشور میزبان قائل هستند و این اتفاق در ادوار مختلف مسابقات مالزی دیده شده است و چنانچه داوران ایرانی در مسابقات مالزی حضور داشته باشند، تاحدودی می‌توانند از حق قاریان ایرانی دفاع کنند.

ارسال نظرات