خبرهای داغ:
مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد قزوین اذعان کرد: ادامه برجام با کشورهای اروپایی اگر بدتر از روند برجام با آمریکا نباشد بهتر از آن نیز نخواهد بود چراکه سابقه آن‌ها در خباثت و خیانت کمتر از آمریکا نیست.
کد خبر: ۹۰۱۶۵۹۲
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱

حجت‌الاسلام حیدری مسئول نهاد رهبری دانشگاه های آزاد استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی خود با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون خروج آمریکا از برجام اظهار کرد: با توجه به شرایطی که در آن قرار داریم، هیچ‌گونه تضمینی برای برجام وجو نداشته که آمریکا به راحتی و بدون اعتراض هیچ مرکز بین‌المللی از این معاهده خارج می شود، اگر تضمینی وجود داشت می‌بایست شاهد شرایطی جز این می‌بودیم.
وی در خصوص روند ادامه برجام تصریح کرد: ما نباید نسبت به ادامه برجام بی‌توجه بوده و غفلت کنیم چراکه در ادامه اگر تضمینی هم برای برجام باشد در خدمت ایادی استکبار خواهد بود و هرگز کشورهای اروپایی جانب آمرکا را رها نخواهند کرد.
این مسئول ادامه داد: شواهد حاکی از آن است که در خصوص توافق‌نامه برجام تضمینی از آمریکا گرفته نشده بود که بسیار جای تاسف دارد، امروز اگر صداقت در بین مسئولین مشهود است، لازم است با مردم صادقانه و شفاف صحبت شود.
مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد قزوین تبیین کرد: امروز و با خروج آمریکا از برجام بسیاری از افراد و مسئولین به این باور رسیده‌اند که برجام خیانتی بزرگ برای کشور بود که علیرغم مشکلات بسیارش هیچ آوردی برایمان به همراه نداشت.
حیدری تشریح کرد: خروج امریکا از برجام موهبتی الهی بود تا مسئولین ایرانی به صورت حق به جانبانه دست از وقت‌کشی در برجام کشیده و به مشکلات داخلی کشور اعم از بیکاری و فقر رسیدگی کند.
وی در ادامه ابراز داشت: امروز رها کردن برجام یک تکلیف برای دولت و دولتمردان است چراکه عایدی را برای ما به همراه نداشته است لذا می‌بایست دولتمردان نسبت به فرصت ایجاد شده برای رشد و تلقی کشور توجه داشته باشند.
این مسئول توضیح داد: ادامه برجام با کشورهای اروپایی اگر بدتر از روند برجام با آمریکا نباشد بهتر از آن نیز نخواهد بود چراکه سابقه آن‌ها در خباثت و خیانت کمتر از آمریکا نیست.
مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد قزوین ادامه داد: آمریکا و کشورهای اروپایی در حقیقت بر اساس تقسیم کاری با یکدیگر می‌خواهند به مرور زمان حیثیت ما را از بین برده و مشکلاتمان را باقی نگاه دارند و تا امروز این وظیفه برعهده آمریکا بود و حال با خروج آمریکا از برجام این وظیفه‌ای بر دوش کشورهای اروپایی خواهد بود.
حیدری در خاتمه متذکر شد: اعتماد به آمریکا و انگلیس نهایت ساده‌لوحی است چراکه آمریکا خود زائیده انگلستان است و لازم است امروز و با خروج آمریکا از برجام دولتمردان به فکر آینده کشور بوده و وقع‌بینانه حرکت کنند.
1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها