خبرهای داغ:
نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی گفت: شاهرود به بهانه قطب کشاورزی از خیلی چیز‌ها محروم مانده است و امروز سرمازدگی در شهرستان شاهرود بیداد می‌کند.
کد خبر: ۹۰۱۶۵۹۰
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدحسن حسینی‌شاهرودی در جلسه شورای اداری شهرستان شاهرود با خیرمقدم به پدر معنوی و نماینده رهبری در استان سمنان و تبریک هفته‌ها و روز‌های گذشته، اظهار کرد: حفظ وحدت و انسجام و توسعه فرهنگی و اجتماعی باید در محوریت باشد.
وی با بیان اینکه با خلأ فرهنگی روبه‌رو هستیم و باید اقدام جهادی و جدی در این زمینه انجام شود، ادامه داد: در برجام شاهد بودیم که دشمن حضورش را بی‌فایده می‌داند و نمی‌تواند با ایران اسلامی که نفوذ پیدا کرده، مقابله نظامی کند و از طریق اقتصادی وارد عمل شده است.
نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: دیدیم که ترامپ عمل وقیحانه‌ای انجام داد و رهبری کلام درستی فرمودند که اعتماد نکنیم و الآن هم تأکید دارند که اعتماد نکنیم و از تجربه درس بگیریم.
حسینی‌شاهرودی با اشاره به حضور استاندار عاقل و متدین استان سمنان بیان کرد: استاندار همراهی و احاطه کاملی به استان دارد و این همبستگی، وفاق و انسجام باید بیشتر شود.
وی با بیان اینکه در استان سمنان اتفاق خاصی نیفتاده است و پروژه قابل‌افتتاحی نداریم که رئیس‌جمهوری بیاید و افتتاح کنند، اظهار کرد: زیرساخت‌های واقعی، صنایع قطبی و صادرات‌محور و سرمایه‌گذار‌های خارجی را جذب نکردیم؛ ما هنوز چیزی ندیدیم و در استان درجا می‌زنیم و مردم نجیبی در استان سمنان به‌خصوص شرق استان داریم.
نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه امیدواریم در شرایط فعلی از آلام مردم بکاهیم، افزود: مشکل اساسی این است که مسؤولانی آمدند که به جای وحدت و انسجام مردم و شناسایی پتانسیل مناطق، هر کسی اختلافی ایجاد کرده و اکنون فکر می‌کنیم فضا عوض شده است و اتفاقات خوبی بیفتد.
حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه گفته می‌شود شاهرود قطب کشاورزی استان سمنان است که البته من می‌گویم نیستیم، گفت: به بهانه قطب کشاورزی از خیلی چیز‌ها محروم ماندیم و از توسعه بازماندیم و مشکل اساسی مردم شاهرود کمبود آب آشامیدنی است؛ آب قطری آن‌گونه شد و سد کالپوش هم با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو شد و وزیر قول داد که مشکل آب آشامیدنی منطقه کالپوش برطرف شود و ما از کشاورزی بازماندیم.
وی با بیان اینکه از صنایع تبدیلی محروم هستیم، اضافه کرد: سرمازدگی در شهرستان شاهرود بیداد می‌کند و کسی به داد ما نرسید؛ البته از ستاد بحران کشور تشکر می‌کنیم که آمدند و بازدید کردند.
نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات صادراتی محصولات کشاورزی گفت: امروز اتفاقی در این زمینه نیفتاده است و تلاش داریم که توسعه شرق استان سمنان محقق شود و برای فرودگاه شاهرود نیز مردم تلاش دارند که باشد و محقق شده است.
حسینی‌شاهرودی با اشاره به منطقه ویژه اقتصادی افزود: در شاهرود اتفاقی در این زمینه نیفتاده است و در سه شهرستان دیگر استان سمنان انجام شد؛ راه‌آهن شمال به جنوب که پروژه ملی بود به فراموشی سپرده شد که ما وقت گذاشتیم و شاهد مصوب شدن آن بودیم.
وی با بیان اینکه شهرستان شاهرود شاهراه است، اما محور‌های اصلی ما کمترین ارتقا را داشته است، اظهار کرد: به یک اداره کل هم که در این شهرستان مستقر است، گیر داده‌اند که چرا در شاهرود است؛ درصورتی‌که خدمات‌دهی آن‌ها به غرب استان بیشتر از شرق استان سمنان بوده است.
نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز راه‌های شهرستان شاهرود مشکل دارد و شبهه‌ای هم برای آزادراه حرم تا حرم انداختند که تکذیب شد و تضمین دادند که اتفاق نخواهد افتاد و حال بعد از ۴۰ سال در محافل خصوصی انتقال اداره کل رخ می‌دهد.
وی با اشاره به اهمیت معادن استان سمنان که برای ۱۰ درصد آن‌ها پروانه اکتشاف صادر شده است، گفت: یک معدن بوکسیت در شاهرود وجود دارد که مشکل دارد و مسائل قانونی را در آن درست انجام ندادند و مردم هم اعتراض کردند و این سبب می‌شود سرمایه‌گذار وارد نشود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها