خبرهای داغ:
مدیر حوزه علمیه قزوین توصیه هایی در خصوص ماه رمضان ارائه داد:
مدیریت حوزه‌های علمیه قزوین اذعان کرد: در حقیقت کسی که می‌خواهد وارد ماه رمضان شده و از نعمات معنوی بسیار این ماه بهره‌مند شود می‌بایست ماه شعبان را درک کرده باشد.
کد خبر: ۹۰۱۶۵۸۴
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰

حجت‌الاسلام علی عباسی مدیریت حوزه‌های علمیه استان قزوین، در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان و در خصوص پیش‌زمینه‌های ورود به این ماه اظهار کرد: ماه شعبان مقدمه‌ی ورود به ماه رمضان است.
وی تبیین کرد: در حقیقت کسی که می‌خواهد وارد ماه رمضان شده و از نعمات معنوی بسیار این ماه بهره‌مند شود می‌بایست ماه شعبان را درک کرده باشد.
مدیریت حوزه‌های علمیه قزوین آمادگی روحی را یکی از اصلی‌ترین پیش‌زمینه ها برای ورود به ماه مبارک رمضان عنوان کرد و افزود: ما باید با خواندن ادعیه‌های مخصوص ماه شعبان خود را از نظر روحی برای ورورد به رمضان آماده کنیم البته خواندن صرف کافی نیست، بهتر است با معانی و معارفی که در این ادعیه ها وجود دارد آشنا شویم.
وی یادآور شد: در ماه مبرک رمضان درب خانه پروردگارمان را دق الباب می کنیم، پس چه بهتر است که با توبه در پیشگاه الهی که یکی دیگر از ملزومات ورود به این ماه می‌باشد خود را آماده دریافت فیوضات الهی نماییم.
عباسی ادای حق‌الناس را یکی دیگر از مسائل مهم ورود به ماه رمضان دانسته و مطرح کرد: امروز فرصت خوبی است که افرادی که با گناهانی چون غیبت و تهمت حقوقی را از افراد ضایع کرده و یا از نظر مالی بدهکار هستند، آن‌ها را ادا کنند.
وی ابراز داشت: روزهای پایانی ماه مبارک شعبان و پیش از ورود به ماه رمضان فرصتی مناسب برای پرداخت خمس است تا بدون بودن حقی از فقرا در اموالمان وارد ماه پر خیر و برکت رمضان شویم.
مدیریت حوزه‌های علمیه قزوین ادامه داد: تفکر در دعاها و به‌ویژه دعاهای ورود به ماه مبارک رمضان یکی دیگر از پیش‌زمینه‌های موثر برای ورود به ماه مبارک رمضان است.
عباسی در خاتمه خاطرنشان کرد: ماه رمضان ماه مهمانی الهی است و خداوند خود برای افزایش تقوا و حرکت به سوی راه درست ما را به این مهمانی بزرگ فراخوانده است لذا باید قدر آن را دانست و با آمادگی کامل وارد این مهمانی شد.
1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها