آیه الله نوری همدانی در کنگره آیه الله لائینی:

حکومت بدون جهاد امری نادرست است/ پیروزی اسلام ناب با خشکاندن ریشه ظلم و ستم به دست می آید

این مرجع تقلید شیعیان، حکومت، قدرت و مدیریت را بدون جهاد امری نادرست یاد کرد و همچنین تصریح کرد : اولین قدم پیامبران در زمان حیات و حکومتشان رفتن به سراغ ستمگران بود تا ریشه های ظلم و ستم را در بین مردم از میان بردارند
کد خبر: ۹۰۱۶۵۶۲
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران،  آیت الله حسین نوری همدانی در کنگره بزرگداشت آیت الله محمدی لائینی و یادواره شهدای روحانی مازندران که در مصلای امام خمینی نکا برگزار شد، با اشاره به وجود ماندگار علما و روحانیت در اندیشه های مردم اظهار داشت: قدم، گفتار، منش و اندیشه علما از تاریخ صدر اسلام تا کنون مورد زبانزد و در جان مردم باقی است.

وی افزود: از دیر باز تاکنون مردم دو دسته هستند دسته اول مسلمان، مجاهد و با فرهنگ قرآنی و اهل بیت انس گرفتند و همچنان قدم در این مسیر می گذارند اما دسته دوم طرفدار ظالمین، صهیونیسم و مروج و طرفدار فرهنگ غرب که سابقه منحوس دارند.

مرجع تقلید شیعیان حکومت، قدرت و مدیریت را بدون جهاد امری نادرست یاد کرد و همچنین تصریح کرد : اولین قدم پیامبران در زمان حیات و حکومتشان رفتن به سراغ ستمگران بود تا ریشه های ظلم و ستم را در بین مردم از میان بردارند.

به گفته آیت الله نوری همدانی تا زمانی که ریشه ستمکاران و ابو جهل ها از میان برداشته نشود قطعا پیروزی اسلام ناب محمدی با مشکل روبرو می شود لذا باید تا حد امکان دراین مسیر طبق ارزش های دینی و اسلامی در جریان پویا و حفظ اسلام ناب محمدی ریشه های ظلم را از بین ببریم .

استاد حوزه علمیه حکمت ارزش ها و ارزش های دینی و اسلامی را از شاخص های تداوم اسلام و انقلاب اسلامی برشمرد که باید در این میان به عنوان مجاهد در راه خدا اثر گذار عمل کنند.

وی با تاکید بر اینکه قرآن و اهل بیت (ع)عین گرا هستند متذکر شد: تمامی جزئیات قرآن و فرهنگ اهل بیت(ع) برای ما به عنوان درس است تا برای زندگی خودمان پیاده کنیم

این عالم جلیل قدر ادامه داد: وجود چنین مراسمات و همایش هایی ضربه ای به دشمنان اسلام است در واقع در این مسیر هر قدمی که منجر به ضربه زدن به دشمنان و استکبار شود عمل صالح محسوب می شود.

وی گفت: تمامی دیکتاتورها و مستکبرین در تمامی عصرها با اسلام مخالفت کردند و ما نیز بر خلاف خواسته این زورگویان خواستار عرضه اسلام ناب محمدی به مردم هستیم.

آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: ما به دنبال این هستیم اسلام بدون حاشیه، سبک و قدرت عظمت سابق تجدید پیدا کند .

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: با پیوند علما و مجاهدین در دوشادوش یکدیگر مردم امروز تابع مرجع و به استقبال گلوله ها می روند و دراین مسیر تحت هیچ شرایطی زیر بار ظلم نمی روند .

وی امنیت، آسایش و عزت را مرهون خط شکنی مجاهدین و مجتهدین دانست و همچنین خاطرنشان کرد:در این جریانات و جنگ ها عالم و مجاهدین دریک مسیر در خط مقدم حضور پیدا می کنند .

در این مراسم از کتاب سلوک محمدی و موصل دربند توسط آیت الله نوری همدانی و استاندار مازندران رونمایی شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار