وزیر آموزش و پرورش گفت: نمی توانم بگویم معلمی که مجبور به داشتن شغل دوم است ششدانگ حواسش به دانش آموز است اما همه مشکل ما معیشت نیست. باید دست معلم را در فعالیتهای مدرسه باز بگذاریم.
کد خبر: ۹۰۱۶۵۳۹
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان، محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم مرحله دوم انتخابات نمایندگان فرهنگیان در صندوق ذخیره فرهنگیان که در اردوگاه شهید باهنر تهران در حال برگزاری است، گفت: برخی از همکارانم درباره انتخابات خیلی نگران بودند اما خوشبختانه این موضوع امروز و فردا به مرحله نهایی می رسد. در هر سیستمی وقتی از تحول حرف می زنیم قطعا مهمترین بخش نیروی انسانی است پس سهم منابع انسانی به مراتب بیشتر است.

بطحایی اضافه کرد: بدون منابع انسانی تحول امکان پذیر نیست. اما کدام نیروی انسانی و با چه ویژگی می تواند تحول را ایجاد کند؟ یکی «دانش‌ها و مهارت‌ها» و  دیگری «انگیزه لازم» است. با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی شود. اینکه فقط بگوییم تحول، اتفاق نمی افتاد بلکه باید دانش و مهارت داشت و انگیزه برای به کار بردن آن استفاده کرد.

وی بیان کرد: ما در آموزش و پرورش از نیروی انسانی غافل بودیم. ؛ یک میلیون و ۷۰۰ هزار معلم شاغل و بازنشسته داریم که می توانند منشأ تحول باشند.  

بطحایی گفت: حرکتی که برای صندوق ذخیره شروع کردیم را می خواهیم در همه بخش های آموزش و پرورش اجرا کنیم.  

وی اذعان کرد: معلمی که مجبور به داشتن شغل دوم است را نمی توانم بگویم ششدانگ حواسش به دانش آموز است اما همه مشکل ما معیشت نیست. باید دست معلم را در فعالیتهای مدرسه باز بگذاریم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: معلم باید در تصمیم سازی های مدرسه مشارکت کند. ۳۲۰ هزار نفر در انتخابات الکترونیکی به ۲۰۰ هزار شرکت کننده رأی دادند که تاکنون چنین انتخاباتی  نبوده است و امیدواریم همه اعضای هیأت امنا از طریق معلمان صورت گیرد. صندوق ذخیره فرهنگیان نباید صندوق عام المنفعه باشد. نگاه باید سودآوری باشد و این منطق شرکت های تجاری است.

مهر/

ارسال نظرات