وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نوع آزمون مدارس سمپاد حتما تفاوت می کند و آزمون به شکل همیشگی نخواهیم داشت، گفت: تا جایی که بتوانیم از تبصره استفاده می کنیم و آنجا که نتوانیم از قوه قهریه.
کد خبر: ۹۰۱۶۵۳۳
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه انتخابات صندوق ذخیره فرهنگیان در جمع خبرنگاران درباره پرداخت نشدن حقوق بازنشستگی فرهنگیان گفت: پاداش بازنشسته ها در سال ۹۶ پرواخت نشده است. پیش بینی که مجلس در قانون داشته این است که ما از تنخواه پول را تهیه کنیم. این موضوع مستلزم این است که سال ۹۶ تمام شده و پول از شرکت ها و.. احصا شود و ما از تنخواه پول بگیریم. انشاالله به تدریج این کار انجام می شود.

وی در پاسخ به این سوال که پذیرش پایه هفتم سمپاد آیا انجام می شود و به چه صورت؟ بیان کرد: نوع آزمون حتما تفاوت می کند و آزمون به شکل همیشگی نخواهیم داشت. ما مصر هستیم فشار ی که به بچه ها وارد می شود را جلویش را بگیریم. ممکن است فردا یکی از شما گزارش بدهید که در فلان مدرسه دارد پذیرش از طریق آزمون رخ می دهد و درست هم باشد. ما تا جایی که بتوانیم از تبصره استفاده می کنیم و آنجا که نتوانیم از قوه قهریه تا چند روز آینده نیز همه نکات درباره مدارس سمپاد در متوسطه اول بیان می شود.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، درباره سخنان مقام معظم رهبری پیرامون اهمیت دانشگاه فرهنگیان و اینکه آیا تلاشی برای بهبود شرایط این دانشگاه خواهد شد، اظهار کرد: حتما. مقام معظم رهبری بر این موضوع و بر اهمیت تامین نیروی تربیت و تعلیم تاکید کردند. ما مواردی که ایشان صریحا بیان کردند را به سرعت پیگیری خواهیم کرد. ما در اولین کار با سازمان امور استخدامی صحبت ها را آغاز کردیم تا انشاالله با یک توسعه جهشی در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی رو به رو باشیم.

بطحایی در ادامه در پاسخ به سود سالیانه صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: گزارش حسابرسی سال مالی قبل هنوز به تصویب نرسیده است که بتوانم سود را اعلام کنم. البته تمام تلاش خودمان را می کنیم که این گزارش آماده شود و صورت های مالی به تأیید هیأت امنا برسد.

بطحایی بیان کرد: بر اساس اولین برآورد این سود حدود ۵۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده بود و ابهاماتی در آن وجود داشت که امیدوارم تا یک ماه آینده میزان سود اعلام شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه گزارش تحقیق و تفحص صندوق به قوه قضائیه ارسال شده است گفت: منتظریم قوه قضائیه موارد تخلف را مشخص و متخلفین را وادار کند که حقوق بیت المال را به برگردانند.

بطحایی در پاسخ به اینکه آیا بخشنامه کسر ۵ درصد حق عضویت صندوق برقرار است بیان کرد: بخشنامه کسر ۵ درصد به خاطر افزایش توان سرمایه گذاری صندوق اجرا می‌شود. البته کاهش این سهم اختیاری است و معلمان مایل به افزایش سرمایه گذاری در صندوق می توانند این کار را انجام دهند و کسانی که موافق نباشند ۵ درصد کسر نخواهد شد و همان سه درصد از حقوقشان کم می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا صندوق از عقد شرکتهای خصوصی منع شده است یا خیر ؟ عنوان کرد: منعی وجود ندارد و صندوق ذخیره یک شرکت غیردولتی است و می‌تواند با رویه پیش بینی شده در قانون تجارت با هرشرکت دارای صلاحیت مشارکت کند و قرارداد ببندد و پیش از این هم اینگونه بوده است.

بطحایی گفت: صندوق ذخیره به عنوان یک بنگاه اقتصادی موظف است در جایی سرمایه گذاری کند که سودآوری بیشتری داشته باشد. ولی اگر صندوق بنا به ملاحظاتی با شرکتی با سودآوری پایین‌تر قراردادی بست خلاف قانون عمل کرده است و مدیران وقت متخلف خواهند بود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه با ورود اعضای جدید، تعداد هیات امنا به ۹ نفر افزایش می‌یابد گفت: نقش نظارتی هیات امنا در دور جدید توسعه می‌یابد و به طور مستمر گزارش‌هایی از هیات مدیره دریافت می‌کنند. هیئت امنا در ماه‌های اخیر پنج جلسه داشته است.

مهر/

ارسال نظرات