خبرهای داغ:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندارگفت: مکان یابی مناسب برای احداث مساجد، ضروری است.
کد خبر: ۹۰۱۶۵۰۰
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، علی فرخ زاد معاون امور عمرانی استاندار قزوین در جلسه کارگروه کمیته مساجد گفت: فلسفه تشکیل کمیته مساجد، هماهنگی هر چه بیشتر بین دستگاههای مرتبط با این زمینه است، تا کنون نیز تصمیمات خوبی در این زمینه توسط کمیته اتخاذ شده است،همچنین در کمیسیون ماده پنج نیز مصوبه ای برای احداث نمازخانه در پارک ها و فضاهای سبز داشته ایم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با تاکید بر اهمیت مکان یابی مناسب برای احداث مساجد گفت: در سال های گذشته شاهد احداث مساجد در برخی مناطق که تراکم مسجد داشتیم، بوده ایم که ضروری است در این کمیته سیاست گزاری های لازم در جهت مکان یابی مناسب مساجد صورت گیرد.
وی افزود: در حوزه واگذاری زمین در سایر شهرهای استان نیز، راه و شهرسازی اقدامات خوبی داشته است اما برای پیشبرد امور مساجد و نمازخانه ها لازم است در شهرهای دیگر استان نیز کمیته مساجد تشکیل شده و این کمیته موظف به ارسال صورت جلسات برگزار شده اش باشد، تا بدین ترتیب تمرکز تنها در شهر قزوین نباشد.
معاون عمرانی استاندار تصریح کرد: هزینه ها و کمک هایی که به مساجد تعلق می گیرد می بایست در قالب تفاهم نامه ای کنترل و مدیریت شود .
معاون عمرانی استاندار ادامه داد: برخی مساجد درامد بالایی دارند که در برخی موارد اصلا نمی دانند این درامد را برای چه اموری هزینه کنند، لازم است با همکاری اوقاف و با دار نظر گرفتن مسائل شرعی بخشی از این درامد ها به مساجد کم درامد تعلق گیرد و بین درامدها تعدیل برقرار شود.
وی در خصوص وجود کارگاه میراث فرهنگی در فضای مسجد جامع، خاطرنشان کرد: اگر قرار است در فضای مسجد کارگاهی وجود داشته باشد، کاربری ان می بایست فقط مختص امور مرمت خود مسجد باشد و هیچ کار دیگری در آنجا صورت نگیرد ، مگر در مواردی که خانه ای در اطراف توسط میراث فرهنگی به تملک درآمده باشد.
وی با بیان اینکه ایجاد فضاهای تجاری می تواند در تامین هزینه های مساجد نقش عمده داشته باشد ، تصریح کرد: ایجاد فضاهای تجاری نباید از حد خود خارج شود و فضای مسجد را تخت تاثیر قرار دهد. همچنین ایجاد این فضاها می بایست با بررسی و مطالعه صورت گیرد که ضمن سوددهی برای مساجد ، امور تجاری شان مرتبط با مساجد و فضاهای فرهنگی باشد.
گفتنی است در این جلسه که در آن سرپرست امور شهری و شوراها ،نمایندگان دفتر امام جمعه، شهرداری ، اوقاف، میراث فرهنگی و دیگر اعضای کارگروه نیز حضور داشتند، اعضا اقدامات انجام گرفته توسط کمیته را بیان کردند و نیزبه بررسی و بیان مشکلات مساجد و نمازخانه های شهری و بین راهی پرداختند.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها