سامانه نوین آبیاری کشاورزی در الویت برنامه ریزی کشور

شاعری با بیان اینکه روی الگوهای کشت برنامه‌ریزی‌های مناسبی صورت گرفته و نظارت بر بهره‌برداری از آب زیرزمینی به‌صورت جدی در حال پیگیری است، گفت: استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی در اولویت قرار دارند.
کد خبر: ۹۰۱۶۴۹۴
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، علی محمد شاعری در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی فاضلاب شهری در گلوگاه اظهار کرد: با کاهش بارندگی اراضی که آسیب‌پذیر خواهند بود و تحت تنش آبی قرار دارند، کاملا شناسایی شدند.

وی افزود: مساحت این اراضی در سه شهرستان شرق مازندران مشخص و برای برون‌رفت از تنش آبی دستورالعمل تنظیم شد که با همکاری کشاورزان به سرانجام خواهد رسید.

نماینده مردم گلوگاه، بهشهر و نکا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آب مهم‌ترین عنصر حیاتی مردم و یک عنصر زیرساختی است به همین دلیل مبارزه با بحران کم‌آبی در اولویت دستگاه‌های اجرایی قرار دارد.

این مسؤول مطرح کرد: امیدواریم ظرف مدت چهار سال آینده با اعتبار بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان بتوانیم فاضلاب شهرهای گلوگاه، بهشهر و نکا را تصفیه کنیم و برای مصرف آب خام مورد نیاز فضای سبز، کشاورزی و خدمات شهری اختصاص دهیم.

شاعری با بیان اینکه در اثر استفاده بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی آب‌ها شور شدند و این روند باید مدیریت شود، خاطرنشان کرد: سد گلورد باید هرچه سریع‌تر با اختصاص بودجه مناسب دولت تکمیل شود.

وی با بیان اینکه روی الگوهای کشت برنامه‌ریزی‌های مناسبی صورت گرفته و نظارت بر بهره‌برداری از آب زیرزمینی به‌صورت جدی در حال پیگیری است، گفت: استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی در اولویت قرار دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها