نماینده  سابق ایران در  اوپک در گفتگو با «بسیج»:

مدیران اقتصادی پرهیز از خام فروشی نفت را مدنظر قرار دهند

محمد علی خطیبی با تاکید بر اینکه درآمدهای نفتی در مسیر اقتصاد مقاومتی بکارگرفته شود افزود: مدیران اقتصادی پرهیز از خام فروشی نفت را مدنظر قرار دهند و به ارتقای ذخایر استراتژیک بپردازند.
کد خبر: ۹۰۱۶۳۷۵
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۷

محمد علی خطیبی نماینده  سابق ایران در  اوپک در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: درآمدهای حاصل از فروش نفت خام به عنوان ثروت های بین نسلی محسوب می شود از اینرو ضروری است که با رویکردی استراتژیک و سیستمی آینده نگر به درآمدهای نفتی بپردازیم.

وی با بیان اینکه درآمدهای نفتی در مسیر اقتصاد مقاومتی بکارگرفته شود افزود: مدیران اقتصادی پرهیز از خام فروشی نفت را مدنظر قرار دهند و به ارتقای ذخایر استراتژیک و مدیریت و خودکفایی اقتصادی توجه خاصی داشته باشند.

خطیبی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی برای توسعه پایدار صنعت نفت به طوری که نقش و جایگاه ایران در این صنعت تداوم بخشیده شود و در عین حال امکان رشد ایران در بازار صادرات گاز جهان فراهم شود ضروری است.

عضو سابق ایران در اوپک در خاتمه افزود: تشکیل شرکت های دانش بنیان ، ساخت صنایع داخلی، صادرات دانش و خدمات فنی، دور زدن تحریم ها و تربیت نیروی متخصص و کارآزموده می تواند در جهت استفاده بهینه از درآمدهای نفتی محسوب شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار