خبرهای داغ:
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار همدان گفت: با خروج آمریکا از برجام جمهوری اسلامی هیچ گونه ضرر نخواهد کرد.
کد خبر: ۹۰۱۶۳۲۵
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۱

جمهوری اسلامی با خروج آمریکا از برجام هیچ ضرری نخواهد کردبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علی‌اصغر ناظری‌پور امروز در جلسه ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان همدان در واکنش به اظهارات اکبر کاوسی امید عضو شورای اسلامی شهر همدان مبنی بر اینکه هماهنگی و انسجام بین دستگاه‌ها وجود نداشته و منیت‌های دستگاهی در سیستم وجود دارد،  اظهار داشت: دستورالمعل‌ها به صورت فرا استانی ابلاغ می‌شود و دستگاه ملزم به پیگیری می‌شود و به این شکل نیست که دستگاه‌ها در این خصوص همکاری نداشته باشد.

وی ادامه داد: دستگاه‌ها هیچ‌گاه در تلاش برای خودنمایی و به اسم آنها تمام شدن کار نیستند و تنها به خاطر دستورالعمل‌ها متفاوت و وظایف ذاتی دستگاه‌ها است به طوری که هر دستگاهی وظیفه خاصی دارد وگرنه فکر نمی‌کنم در همدان اینگونه باشد که دستگاه‌ها به فکر خودنمایی باشند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار همدان با بیان اینکه دستورالعمل‌ها به ما ابلاغ می‌شود، اضافه کرد: سیاستگذاری به آن معنا نیست که بگوییم مشکلات مربوط به فرماندرای و یا دستگاه خاصی است؛ در جلسات نباید فضایی ایجاد شود که دستگاه‌ها تنها به موارد خود اکتفا کنند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌ها به طور جدی در مباحث فرهنگی اقدامات جدی انجام می‌دهند اما چون در عرصه فرهنگی تهاجم فرهنگی، مسائل اقتصادی و ... دخیل است، نتایج دیر حاصل می‌شود، گفت: کار کرن در مباحث فرهنگی بسیار گسترده است به طوری که با وجود تلاش‌های فراوان ممکن است نتیجه مد نظر دیر و یا سخت حاصل شود.

ناظری‌پور به خروج آمریکا از برجام اشاره و تصریح کرد: آمریکایی‌ها با این اقدام بر روی نارضایتی و اعتراضات و عدم وحدت مردم حساب کردند و گمان کردند که با این خروج نارضایتی‌هایی در کشور به وجود می‌آید و نظام نمی‌تواند پاسخگو باشد در صورتی که آمریکا متوجه این نیست که این مسائل برای ما تازگی ندارد و در طول 40 سال اخیر انواع دشمنی‌ها را از آمریکا دیدیم.

وی با بیان اینکه با خروج آمریکا از برجام جمهوری اسلامی هیچ گونه ضرر نخواهد کرد، گفت: قبل از اینکه ما به برجام برسیم هجمه‌ها بالا بود و اینگونه تبلیغ می‌کردند که ایران عامل ناامنی در منطقه و جهان است، صلح بین المللی را به خطر می‎اندازد، بدعهد است و ایران هراسی را در سطح جهان گسترش می‌دادند بنابراین ایران بر اساس تصمیمات مسئولین ارشد نظام توافقی را انجام دادند اما امروز عهدشکنی آمریکا را شاهد هستیم.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار همدان با بیان اینکه آمریکا دیگر قابل اعتماد نیست، اضافه کرد: دنیا متوجه این است که جمهوری اسلامی ایران در جریان مذاکرات به تمامی تعهدات خود عمل کرده اما در مقابل آمریکا به آن پایبند نبوده و کاملاً مشخص است که بحث آنها توافق هسته‌ای نبود و مباحث گسترده‌ای را دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه خارج شدن آمریکا از برجام تایید کننده سیاست‌های جمهوری اسلامی در جهان است، افزود: این به نفع جمهوری اسلامی است و نشان داده شد که آمریکا ثبات و صلح بین اللملی را به خطر می‌اندازد و به قواعد بین المللی پایبند نیست.

ناظری‌پور در بخش دیگر سخنان خود به موضوع آسیب‌های اجتماعی اشاره و عنوان کرد: بر این مهم رهبری تاکید و اعلام خطر کرد که آسیب اجتماعی همچون موریانه کشور را می‌خورد بنابراین دولتمردان بر اساس تاکید رهبری دستور دادند که شورای اسلامی در این خصوص ورود پیدا کند و اکنون در حال سیاستگذاری هستند تا در شورای اجتماعی کشور تصویب و به دستگاه‌ها ابلاغ شود.

وی با تشریح وضعیت آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: جلساتی را در این خصوص برگزار می‌کنیم و با اطمینان می‌گوییم که اقدامات سپاه، بسیج محلات، شورای محلات، سازمان تبلیغات اسلامی، شورای شهر، شهرداری، بهزیستی، آموزش و پرورش، علوم پزشکی، معتمدین، ائمه جماعت و صدا و سیما و دستگاه‌هایی که در این موضع دخیل هستند اقدامات بسیار مطلوبی انجام داده‌اند و توفیقات خوبی حاصل شده است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار همدان با بیان اینکه در گذشته شکایت‌های زیادی در خصوص معتادین متجاهر شهرستان همدان وجود داشت، یادآور شد: شهرستان همدان جزء آلوده‌ترین استان‌ها بود در صورتی که هم اکنون در وضعیت متوسط قرار گرفته‌ایم و اقدامات خوبی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات