خبرهای داغ:
عضو شورای اسلامی شهر همدان از آسیب اجتماعی اعتیاد به عنوان آسیبی جدی یاد کرد و گفت: مبارزه با آسیب اجتماعی اعتیاد نیازمند آگاه سازی اجتماعی و وجود برنامه‌ای منسجم و همه جانبه بین دستگاه‌ها است.
کد خبر: ۹۰۱۶۳۱۱
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶

مبارزه با اعتیاد نیازمند آگاه‌سازی و برنامه‌ای منسجم استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، اکبر کاوسی‌امید امروز در جلسه ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان همدان با اشاره به نعمت ولایت اظهار کرد: به واسطه این نعمت می‌توانیم به سر منزل مقصود برسیم.

وی از آسیب اجتماعی اعتیاد به عنوان آسیبی جدی یاد کرد و گفت: مبارزه با آسیب اجتماعی اعتیاد نیازمند آگاه سازی اجتماعی و وجود برنامه‌ای منسجم و همه جانبه بین دستگاه‌ها است.

عضو شورای اسلامی شهر همدان هماهنگی دستگاه‌ها را مهم‌ترین عامل موفقیت در مبارزه با آسیب اجتماعی اعتیاد دانست و عنوان کرد: متاسفانه در طول سال‌های اخیر نتوانستیم برنامه‌ای منسجم همه جانبه پیاده کنیم.

وی با بیان اینکه مسجد، مدرسه و خانواده سه رأس تربیتی مهم هستند، تصریح کرد: باید به این سه رأس تربیتی توجه کرد به طوری که این سه رأس از یک جا مدیریت شوند و دارای یک برنامه منسجم باشند؛ در حالی که اکنون هر کدام از این سه محور یک متولی مخصوص به خود دارد و در مدیریت‌های جداگانه هستند.

کاوسی‌امید با تاکید بر وجود پیوستگی بین سه رأس مسجد، مدرسه و خانواده به عنوان سه رأس تربیتی گفت: متاسفانه تاکنون هیچ گونه پیوستگی بین آنها ایجاد نشده و پراکندگی برنامه داریم.

وی با تاکید بر تعامل دستگاه‌ها در راستای کاهش آسیب اجتماعی، پیشگیری از آسیب اجتماعی اعتیاد را نیازمند همراهی تمامی دستگاه‌ها دانست و بیان کرد: صهیونیست‌ها که توانستند 84 درصد ثروت دنیا را به دست آوردند به دلیل این است که با برنامه پیش رفتند در صورتی که ما پراکندگی برنامه داریم.

عضو شورای اسلامی شهر همدان معرفی شهر همدان به عنوان شهر نمونه را در گرو هماهنگی و انسجام دستگاه‌ها در رفع مشکلات اجتماعی عنوان کرد و ادامه داد: اگر این هماهنگی به وجود آید با ظرفیتی که نظام اسلامی فراهم کرده و با تشکیلات گسترده که در جهت رفاه و آسایش و آرامش مردم وجود دارد ما می توانیم به عنوان شهر نمونه در این زمینه مطرح بشویم که لازمه آن هماهنگی، هم افزایی و وجود انسجام بین دستگاه‌ها است.

وی به ارائه مثالی دیگر در این خصوص پرداخت و یادآور شد: در بحث شورای اجتماعی محلات که در شهرداری شکل می گیرد باید با شورای فرهنگی با بحث پایگاه و آموزش و پرورش تلفیق شود.

کاوسی‌امید با بیان اینکه در محلات بیشتر از 20 فعال دلسوز وجود ندارد که در راستای رضایت خدا در این خصوص قدمی بردارد، گفت : ما 10 شورا اعم از اجتماعی، فرهنگی و... ایجاد کردیم، باید اینها را منسجم کنیم و پای کار بایستیم و همه با تمام وجود کار کنیم و به فکر خودنمایی نباشیم.

کاوسی‌امید اضافه کرد : لزومی ندارد که کارهای انجام شده به اسم دستگاه خاصی تمام شود چراکه این مهم نیست و آنچه مهم است رفع مشکلات است تا موجب رضایت رهبری واقع شود.

وی با بیان اینکه رهبری از وضعیت آسیب اجتماعی بسیار گله‌مند هستند، عنوان کرد: رهبری از این بحث گله‎مند است و هر 6 ماه یک بار به همه اولتیماتم می دهد حالا چه لزومی دارد که ما بنشینیم که کار به اسم نهاد و دستگاه خودمان تمام شود چراکه این مهم نیست و نتایج مهم است.

عضو شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر اینکه در کشور؛ منیت های دستگاهی در سیستم وجود دارد و تنها به فکر خودنمایی هستند، تصریح کرد: اگر شهدا به درجه و مقام والا رسیدند به دلیل این است که به دنبال منیت و خودنمایی نبودند.

وی ضمن اشاره به اقدامات دستگاه‌ها در راستای کاهش آسیب اجتماعی اعتیاد بیان کرد: با وجود اینکه اهداف یکی است اما متاسفانه دستگاه‌ها دچار موازی‌کاری شده بنابراین نتایجی حاصل نمی شود.

کاوسی‌امید بر وجود یک مرکز واحد جهت هماهنگی ادارات و دستگاه‌ها در راستای کاهش آسیب اجتماعی تاکید کرد و یادآور شد: پیشنهاد می کنیم در این ستاد فرماندهی اتفاق افتاد و جزء جزء کار به دستگاه‌های مختلف سپرده شود و هر دستگاهی گزارش خود را به دستگاه بالادستی خود در کشور ارائه دهد تا کاستی به وجود نیاید و یک فرماندهی مشترک درشهرستان داشته باشیم تا نتایج ملموس باشد.

انتهای پیام /

ارسال نظرات