عبدالحسین مصلح امام‌جمعه خورموج در آیین نماز جمعه شهر خورموج بیان داشت:آزموده را آزمودن خطاست امید بستن به امریکای جنایتکار با این سابقه ننگین خطا است.
کد خبر: ۹۰۱۶۲۲۶
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتی: جت‌الاسلام عبدالحسین مصلح در آیین عبادی و سیاسی آخرین هفته ماه شعبان و در آستانه ماه مبارک رمضان که در مصلای امام خامنه‌ای این شهر اقامه شد ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: شهرستان دشتی دارای سابقه و پیشینه بسیار ارزشمندی در حوزه دین، ایمان، عالم پروری است که باید از ایمان، تدین و سابقه خود بدرخشد و این را نه‌تنها حفظ بلکه باید آن را تقویت کند.

امام‌جمعه خورموج به سفر به عتبات عالیات پرداخت و گفت: به برکت خون شهدای عزیزمان و رزمندگان در دوران دفاع مقدس سفر به عتبات عالیات مهیا شده که در طول تاریخ این‌گونه آزادی برای رفتن به زیارت امام حسین (ع) وجود نداشته است این فرصت طلایی حیف است که استفاده نکنند.

وی اضافه کرد: ماه شعبان آماده‌سازی برای ورود به ماه مبارک رمضان و دهه تکریم است که مساجد و حسینیه‌ها در ایام دهه تکریم و غبارروبی و خوش‌بو شود و بانیان مساجد خود را خادم مؤمنین بدانند و دست سینه جلوی جمعیت از انحا استقبال کنند.

مصلح ضمن تقدیر از تلاش‌های جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: مهم‌ترین رسالت جمعیت هلال‌احمر نجات جان انسان‌ها در حوزه سرزمینی و مرزهای جغرافیایی است.

وی افزود: جمعیت هلال‌احمر یکی از بازوان پرتوان فعالیت‌های فرهنگی، امدادی و اجتماعی در شهرستان دشتی است.

امام‌جمعه خورموج درگذشت آیت‌الله ایمانی نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، امام‌جمعه سابق شیراز و نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت و اظهار داشت: آیت‌الله ایمانی عالم ربانی، مجاهد خدوم، روحانی انقلابی، مبارز قبل از انقلاب و حاضر درصحنه بعد از انقلاب، پیر و امام و رهبری بود.

وی ادامه داد: آیت‌الله ایمانی شش الی هفت سال خدمت مردم استان بوشهر به‌عنوان نماینده رهبری و امام‌جمعه شهر بوشهر بود که درگذشت این عالم ربانی را محضر امام زمان (عج)، حوزه‌های علمیه فارس و بوشهر و خانواده و بیت آن عزیز تسلیت می‌گویم.

مصلح به سالروز لغو امتیاز تنباکو به فتوای آیت‌الله میرزا حسن شیرازی اشاره کرد و یادآور شد: آیت‌الله میرزا حسن شیرازی از نقاط عطفی در تاریخ هستند ازجمله نقاط عطف تاریخ مبارزات ایران و همبستگی میان روحانیت و مردم، جریان تحریم تنباکو و فتوای تاریخی میرزای شیرازی است که هیمنه استکبار را شکست و خواب خوش چپاولگران انگلیسی را بر هم زد.

وی افزود: این خاطره بسیار بزرگی است و در تاریخ ما ثبت‌شده است و می‌رساند که مردم با رهبری روحانیت، همچنان که در جریان مشروطیت و در جریان انقلاب اسلامی در مقابل استعمار و استبداد ایستاده‌اند.

خطیب نماز جمعه خورموج گفت: طبق تاریخ پنجشنبه اول ماه مبارک رمضان بهار قرآن، معنویت، دعا و استغفار و تلاوت مخصوصاً ترتیل خوانی که سنتِ حسنه‌ای که چند سالی در خورموج راه‌اندازی شده است.

مصلح به عهدشکنی و خروج امریکا از برجام و به سخنان و مواضع غیراصولی دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده آمریکا علیه ایران اشاره کرد و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری از روز اول پیش‌بینی و فرمودند من اعتماد ندارم خوش‌بین به مذاکرات نیستم.

 وی اضافه کرد: تجربه برای ما ثابت کرده بود که بازهم تجربه دیگر به آن‌ها افزوده شد تا بدانیم تنها راه پیشرفت این مملکت و کشور تبعیت محض از فرمان‌ها حکیمانه، مدبرانه مقام معظم رهبری نائب بر حق امام زمان و متصل به عالم غیب حضرت امام خامنه‌ای است.

مصلح به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار بافرهنگیان و آموزش پرورش بیان کرد: رهبری فرمودند این‌ها شعار  نیست یک موضوع مهم و زیر بنایی است که امریکا و اروپا دشمن است بارها هم در جلسه‌ عمومی و هم در جلسه‌ خصوصی فرمودند به آمریکا اعتماد نکنید اگر می‌خواهید قرارداد ببندید، تضمین لازم را بگیرید و بعد ببندید یکی از شروطی که گفتم این بود که ترامپ باید امضا کند مسئولین زحمت کشیدند و عرق ریختند و نتوانستند،2.5 سال است که در حال انجام این قرارداد هستیم و حالا این مردک می‌گوید من قبول ندارم.

مصلح خاطرنشان کرد: امریکا و اروپا دنبال منافع خود هستند و تعامل با این دنیای ظلم و ستم معنی ندارد اما با کشورهایی که منافع ملی ما را رعایت می‌کند و حاضرند عزت ما را حفظ کنند اشکال ندارد.

وی ضمن تقدیر از اطلاعیه هیئت دولت و ذکر منویات مقام معظم رهبری افزود: آزموده را آزمودن خطاست و امید بستن به امریکای جنایتکار با این سابقه ننگین خطا است.

امام‌جمعه خورموج تأکید کرد: اگر بنا است که با کشورهای اروپایی مذاکره و همکاری کنند و برجام ادامه داشته باشد باید تعهد بگیرند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها