خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی اذعان کرد: تحریم های بیمه ای کشتی های تجاری، تحریم های بانکی، دارایی های بلوکه شده و گاها مصادره شده توسط بانک ها در کشور های غربی به حالت قبل خواهد برگشت مگر آنکه دولت تدبیر و امید تدبیری اساسی برای این مسئله بیاندیشد.
کد خبر: ۹۰۱۶۲۰۸
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹

علی اکبر قبادی کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خصوص خروج آمریکا از قرارداد برجام و پیامدهای این رویداد ابراز کرد: اصل و اساس برطرف نشدن تحریم ها، اصلی ترین دشمن در تحریم و جنگ اقتصادی و نیز اصلی ترین عضو برجام خود دولت ایالات متحده آمریکا بود.
وی در خصوص تبعات خروج آمریکا از برجام اذعان کرد: با خروج آمریکا، اگر تحریمی برطرف شده باشد دوباره به حالت ابتدایی خود برگشته و مسائل و قطعنامه های که در بستر برجام در کشور لغو شده بودند دوباره از سر گرفته می شوند .
این کارشناس گفت: اگر چه امروز می بینیم که خانم موگرینی از جانب اتحادیه اروپا و نیز سردمداران آلمان بر ادامه برجام تاکید دارند ولی شاهدیم که همه آنها تحت تاثیر آمریکا هستند و اگر آمریکا فشار بیاورد کنار می کشند و حتی از شعارهایشان در خصوص ادامه دادن برجام نیز چیزی باقی نخواهد ماند.
قبادی ادامه داد: همواره روابط ایران و غرب ثابت کرده که در تمامی شرایط و بزنگاه ها اتحادیه اروپا حامی دولت آمریکا بوده و خود را دوست بی چون و چرای آمریکا می داند.
وی تاکید کرد: دلخوش کردن به آمریکا مانند آب در هاون کوبیدن است و اصل این اعتماد نباید صورت می گرفت و علی رغم گوشزد ها و هشدار های مقام معظم رهبری دولت مردان ما بر گوری گریستند که مرده ای در آن نبود.
این کارشناس تبیین کرد: دیری نخواهد پایید که اروپا هم با بهانه گیری از برجام خارج خواهد شد، و مانند گفته یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ما از همان ابتدا تحریم بودیم و بعد از این هم این حالت ادامه خواهد داشت.
قبادی اذعان کرد: تحریم های بیمه ای کشتی های تجاری، تحریم های بانکی، دارایی های بلوکه شده و گاها مصادره شده توسط بانک ها در کشور های غربی به حالت قبل خواهد برگشت مگر آنکه دولت تدبیر و امید تدبیری اساسی برای این مسئله بیاندیشد.
وی ادامه داد: با خروج آمریکا از برجام در روزهای آینده ما شاهد افزایش بیشتر قیمت ارز و دلار و پایین آمدن بیشتر ارزش پول کشور خواهیم بود که این افزایش قیمت و کاهش ارزش، تاثیر منفی در بازار تولید و مصرف بر روی مردم خواهد داشت، البته باید دانست که در واقع چیزی تغییر به خصوصی نکرده زیرا ما پیش از این هم تحریم بودیم.
این کارشناس در ادامه با بیان این نکته که نیاز کشور امروز تقویت زیر ساخت ها می باشد تصریح کرد: باید تدبیری درست از سوی دستگاه های تصمیم گیرنده اتفاق بیفتد و بدانیم آنچه امروز اتفاق افتاده است، نتیجه اعتماد بیجا دستگاه دیپلماسی کشور به آمریکا است.
قبادی گفت: برجام به واقع خسارت محض بود و جز سرافکندگی چیز دیگری به همراه نداشت، آن زمان که ترامپ برجام را پاره می کرد آقای روحانی باید موضع می گرفت، تاکی مدارا، کوتاه آمدن و حرف نزدن جواب ما خواهد بود؟
وی در بخش پایانی بیانت خود با اشاره به سخنی از امام (ره) گفت: آمریکا همچون سگ هاری است که اگر کوتاه بیایید حمله می کند و اگر در برابرش دست به حمله بزنید فرار می کند.
قیادی یادآور شد: دستگاه دیپلماسی ما امروز باید موضع درستی بگیرد و اقدامی انقلابی داشته باشد.
1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها