خبرهای داغ:
یادداشت/ صادق چگینی:

تهدید نسل، تهدید روند توسعه کشور

تهديد نسل بسيار جدي بوده و درآينده مي تواند روند توسعه كشور را با چالشهاي بزرگي در حوزه امنيت روبرو كند.
کد خبر: ۹۰۱۶۱۰۶
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱

خبرگزاری بسیج قزوین: براي اولين بار دردولت نهم و دهم توسط دكنر احمدي نژاد مطرح شد واذعان داشت كه جمعيت در حال پير شدن است وايران با منابع موجود توانايي اداره بيش از 150 ميليون جمعيت را دارد اين سخنان با واكنش هاي نسنجيده و نگاه سياسي بسياري از سياسيون همراه بود تا جايي كه مصباح يزدي عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با لحني تند عنوان كرد: مگر احمدي نژاد استراتژيست نظام است كه در اين خصوص صحبت مي كند.
پس از مخالفت هاي مجلس وساير سياسيون دريك نطق رهبر انقلاب با توجه به پير شدن جمعيت كشور فرمودند: ما درسياست فرزند كمترزندگي بهتر دچاراشتباه شديم اما بلافاصله بسياري از سياسيون كه از چپ و راست بودند منفعت زيادي مي برند در تاييد سخنان رهبري ثناگويان بدان پرداختند.
هيچ كس كارعملي براي اين مطالبه رهبري انجام نداد. پرداخت يك ميليون به كساني كه فرزند آوري دارند و افتتاح حساب براي آنان توسط دولت و دادن تسهيلات و امكانات به زنان كارمند براي بچه دار شدند را مجلس شوراي اسلامي با مديريت علي لاريجاني ابطال كرد و اين طرح را نادرست خواندند.
كارهايي كه دولت و مجلس در خصوص فرزند آوري طبق مطالبه رهبري انجام دادند فقط حرف و لغ لغه زبان در سخنرراني ها براي افاضات كلام آقايان بوده است.مديران جامعه هنوز نمي خواهند باور كنند كه ديگر دوران نصيحت و حرف درماني گذشته است و پاي سخنراني آنان هزاران انسان تحصيل كرده و نخبه به احترام نشسته اند كه درك و فهم آنان از مسايل مطرح شده بسيار بالاتراز مديري است كه در حوزه جمعيت نتوانسته اند كاري بكنند.
متاسفانه در بخشهاي مختلف براي نكات كليدي رهبر انقلاب مطالبه گري نمي كنند بلكه همه با همه مطالبه گو شدند و در صدد نصيحت مردم بر مي آيند و مردم با كدام اميد اقدام به فرزند آوري كنند.
شخصي كه داراي چهار فرزند در جمهوري اسلامي مي شود چه حمايتي براي خانواده و فرزندانش در نظر گرفته شده است؟ بي شك هيچ! تحت پوشش قرار گرفتن افراد در سازمان هاي حمايتي مانند كميته امداد و بهزيستي نشان دهنده ناكارآمدي بسياري از دستگاه هاي مسئول در كشوراست كه پس از سالها نتوانسته اند مشكل نان خوردن افراد را حل كنند.
عدم عدالت اجتماعي وعدالت در همه حوزه ها يكي از فجايعي است كه در كشورهاي اسلامي بلايا و ناهنجاري هاي آن سريع در جامعه نمايان مي شود. با اينكه نسبت به اول انقلاب رشد جمعيت ايران تقريبا 2/2 برابر شده و زير ساخت هاي اقتصادي و راه ها و صنايع 20 برابر افزايش يافته است و ميزان صادرات ايران و بازار منافع به بيش از 600 ميليون نفر رسيده است اما چرا هنوز نتوانسته ايم مشكل اقتصاد را حل كنيم؟
نداشتن عدالت در توزيع ثروت همان 96 درصد و 4 درصد مطرح در جامعه اتفاق مي افتد كه اگر رشدي در این حوزه بوده همان 4 درصدي ها هستند كه ثروت و منافع آنان 20 برابر به صورت ضريب تصاعدي رشد كرده و چناچه تورم و تضعيف و بيكاري هم بر جامعه اتفاق بيفتد همان 96 درصد هستند كه بيست برابر دچار فقر وفلاكت و بد بختي شده اند.
دولت بجاي آموزش وپرورش و تحصيل رايگان اقدام به تاسيس مدارس خصوصي كرده و باهيات امنايي كردن مدارس بارسنگيني را به قشر ضعيف تحميل و بسياري از اقشار جامعه را از فرزند آوري پيشمان كرده اند.
دولت ها در خصوص خانواده هايي كه بيش از 4 دانش آموز و دانشجو دارند چه تسهيلاتي را در نظر گرفته است؟ بي شك هيچ! متاسفانه معرفي اين خانواده ها را به كميته امداد را بهترين راه حل و فرار از پاسخگويي مي دانند تا بتوانند با تلقين، كم كاريها را در حوزه خود سرپوش بگذارند.
اسراييل با جمعيتي برابر 9 ميليون نفر براي سال 2025 خود 16 ميليون نفر جمعيت برنامه ريزي كرده است وملكه انگلستان با صد سال سن دردوران پيري جلوي دوربين ها و شبكه هاي تلويزيوني پوشاك نوه خود را عوض مي كند دولت چين با يك ميليارد و پانصد ميليون جمعيت دستور افزايش فرزند آوري را داده كه سياست تك فرزندي را با ارايه تسهيلات و تشويق ها ملغي كرده است.
در ايران مديراني كه با سياست فرزند آوري مخالف هستند در طول چهل سال انقلاب اسلامي همواره بر مسند بوده اند و ثابت كرده اند كه نا تواني خود را در خصوص جمعيت 200 تا 150 ميليوني ايران را اعلام می کنند و در طی چهل سال انقلاب علیرغم تمام خدمات ارایه شده مدیریت درستی برای غنی سازی قشر مستضعف نداشته اند.
1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار