رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله:

انتقاد از اسلامی نبودن دانشگاه‌های کشور

جلالی با اشاره به اینکه تربیت متخصصین بابصیرت انقلابی و جریان‌ساز و رویکرد نظامی از دلایل تاسیس دانشگاه‌هایی همچون علوم پزشکی بقیة الله است گفت: دانشگاه‌های ما امروزه ظواهر اسلامی ندارد.
کد خبر: ۹۰۱۶۰۹۰
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، علیرضا جلالی در چهارمین همایش داروسازی نظامی و شرایط اضطراری، اظهار داشت: 40 سال از شروع انقلاب اسلامی گذشته است و این انقلاب گفتمانی جدید در دنیا بود و در آن زمان دو قدرت غرب و شرق دنیا را حکومت می‌کردند که حکومتشان وابسته به سلطه بود ولی در دهه اخیر این سلطه‌ها یکی شده و همه فشارها به این سمت بوده که انقلاب را تضعیف کنند.

وی با اشاره به اینکه منشاء تضعیف انقلاب پایه حرکت آن از دانشگاه در نظر گرفته شده است، افزود: نظام سلطه هزاران دانشگاه دارد و دروس علمی را ارائه می‌دهد که مقابله با انقلاب اسلامی صورت گیرد و از 2 هزار اندیشکده 500 مورد آن فعالیتشان برای براندازی انقلاب اسلامی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله بیان داشت: در دنیا اکنون 2 نظام سلطه و نظام انقلاب و محور مقاومت وجود دارد تاکید کرد: پایه‌های مقابله با انقلاب در دانشکده‌ها نهادینه می‌شود و ما باید اقدامات لازم را در مبارزه و پیشگیری از این مساله انجام دهیم.

جلالی به فعالیت دانشگاه‌ها پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: دانشگاه اسلامی صرفا ظواهر اسلامی ندارد و با توجه به فرمایشات امام و رهبر معظم انقلاب دانشگاه اسلامی اساتید و دانشجویانش بصیرت انقلابی دارند و اینکه گفته می‌شود دانشگاه اسلامی صرفا اتکا به ظواهر اسلامی دارد رویکرد نادرستی بود.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در ترسیم دانشگاه اسلامی اشاره کرد و گفت: معرفت‌شناسی،‌تقوا، نفوذ دین در علم و دانش و دانشجویان اساتید دانشگاه‌ها در این دانشگاه‌های اسلامی مدنظر قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله افزود: مفهوم سلامت در 10 سال گذشته مرتبط با جسم، روح و اجتماع بود و این سه عنصر ارکان اصلی بودند ولی اکنون معرفت و اعتقاد هم جزء ارکان سلامت قرار گرفته و حتی آنها هم به معارف دینی خود روی آورده‌اند.

جلالی اضافه کرد: دانشگاه‌های ما امروزه اسلامی نیست و نه تنها ظواهر بلکه متن و عمق مفاهیم دینی در آن رعایت نمی‌شود و متاسفانه این رویکرد در حال عمیق و جدی شدن است. دانشگاه بقیه‌الله رویکرد اسلامی دارد و فلسفه‌ وجودی‌اش هم همین است. رویکرد سپاه و نیروهای مسلح تنها تامین کادر تخصصی نبود بلکه تربیت متخصصین بابصیرت انقلابی است که جریان‌ساز باشند.

وی گفت: تربیت کادر تخصصی انقلابی، رویکرد نظامی از دلایل تاسیس دانشگاه‌هایی مثل دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌ الله است چرا که تهدیدات دشمن امروزه تغییر کرده و در واقع 40 سال است که موشک به کشور ما شلیک می‌شود ولی صدا ندارد.

جلالی تهاجم فرهنگی،‌ جنگ اقتصادی و علمی را از جمله موشک‌های دشمن برشمرد و گفت: در دانشگاه‌هایی همچون دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله به این موضوعات توجه شده و این دانشگاه از دانشمندان یک درصد پراستناد و نام‌‌آور نیز بهره‌مند بوده که تعداد آنها اندک نیست و در واقع این افراد پاسدار انقلاب اسلامی نیز هستند.
منبع: فارس
ارسال نظرات
آخرین اخبار