بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شهرستان نیشابور و فیروزه:
بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شهرستان نیشابور و فیروزه با صدور بیانیه‌ای در پی خروج ترامپ از برجام اعلام داشت: ما مجدانه از آقای روحانی می‌خواهیم دیگر وعده جدید به مردم در این خصوص ندهند.
کد خبر: ۹۰۱۶۰۶۲
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شهرستان نیشابور و فیروزه در پی خروج ترامپ از برجام بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم ا... القاسم الجبّارین

اگر آمریکا برجام را پاره کند ما آتش می‌زنیم. امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) ۲۶ / خرداد /۹۵

آنچه همه به آن اطمینان داشتیم و منتظر آن بودیم در ساعات پایانی سه‌شنبه‌شب ۱۸ اردیبهشت توسط دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر خروج یک‌جانبه از برجام اتفاق افتاده و به‌صورت رسمی اعلام شد.

-انتظارات و مطالبه به‌حق مردم و ما دانشجویان از مسئولین به‌خصوص دولت محترم، ساده و شفاف است.

*ما مجدانه از آقای روحانی می‌خواهیم دیگر وعده جدید به مردم در این خصوص ندهند و باید این را، خاطرنشان کرد که بازی برد، برد به بازی باخت، برد تبدیل‌شده است و اطمینان دادن لفظی دیگر به نظر، ناکارآمد می‌آید.

*ما از آقای رئیس‌جمهور در فرصت طلایی پیش رو (۲ الی ۳ روز آینده) دولت پاسخ مناسب سریع و بجا را خواهانیم و موکول کردن آن  به هفته‌ی آینده را بسیار خطرناک می‌دانیم و به شدت صبر دیپلماتیک و رایزنی را بی‌حاصل می‌دانیم.

*آقای روحانی هشدار می‌دهیم، سیاست مذاکره خوش‌بینانه حضرت‌عالی به نقطه بن‌بست رسیده است و نمی‌دانیم چرا؟ شما امیدوارانه به این روند ادامه می‌دهید و دلگرم به کشور‌های خارجی هستید.

*افتخار هر ایرانی به عزتمندی و شرافت اوست آیا به نظر شما توهین‌های ترامپ این دو را خدشه‌دار نکرده است؟

*آقا روحانی چرا ما خودمان را از کشور کوچکی مثل کره شمالی کمتر می‌دانیم تا جایی که آمریکایی‌ها را مجبور به مذاکره نموده است.

*آقای روحانی چه خوش‌بین باشید یا نه؟ ما از خروج آمریکا از برجام بسیار خوشحالیم، چون مشکل ما و آمریکا صرفاً مباحث هسته‌ای نیست بلکه ماهیت جمهوری اسلامی ایران و آمریکا باهم تفاوت دارد، اگر آمریکا خارج نمی‌شد ما از برجام باید خارج می‌شدیم خدا را شکر که این‌گونه شد.

*آیا ما واقعاً ۴ روزه می‌توانیم طبق وعده وزیر محترمتان در مباحث هسته‌ای بازگشت به قبل برجام داشته باشیم؟

*خروج آمریکا از برجام تجربه مناسب، اما پرهزینه‌ای برای مردم و ملت ایران شد همچون شهدای هسته‌ای و ... که آمریکا چهره واقعی خود را رو کند.

*در این میان ما دانشجویان با روشنگری و بصیرت افزایی به دنبال مقابله با ظلم و استکبار و ظلم جهانی علیه مردم و ملت ایران هستیم.

*و در پایان، دوباره از مسئولین بخصوص دولت محترم می‌خواهیم پاسخ شایسته‌ای را سریع و با جسارت تمام، در قبال این رفتار را داشته باشند و دیگر تلاش دیپلماتیک جواب‌گو و کافی نخواهد بود و اگر نمی‌توانند عرصه را به جوانان مؤمن و انقلابی بسپارند.

علی برکت ا...

والسلام علیکم و رحمت ا... و برکاته

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان نیشابور و فیروزه
ارسال نظرات
پر بیننده ها