امام جمعه موقت بوشهر گفت: عهد شکنی آمریکا در خارج شدن از معاهده بین‌المللی برجام ، چهره واقعی آمریکا که عده‌ای به آن اعتماد داشتند را در جهان آشکار کرد.
کد خبر: ۹۰۱۶۰۱۵
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حجت‌الاسلام حسین دشتی در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بر بهره‌برداری مطلوب از این ماه با برکت و صیام تاکید کرد و اظهار داشت: حضور در محافل فرهنگی دینی، قرائت قرآن  کریم، مشارکت در محفل‌های قرآنی و مقابله از ویژگی‌های ماه مبارک رمضان برای بهره جستن از فضیلت‌های آن است.

خطیب نماز جمعه بوشهر با گرامیداشت هفته هلال احمر نقش این نهاد امدادی، فرهنگی و اجتماعی را در جامعه بسیار مهم دانست و تصریح کرد:جمعیت  هلال احمر در راستای خدمتگذاری و بدون چشم داشت به مردم و انسان‌ها تلاش می‌کند که از خدمات این عزیزان قدردانی می‌شود.

امام جمعه موقت بوشهر با تسلیت در گذشت امام جمعه سابق بوشهر مرحوم آیت‌الله ایمانی گفت: آیت‌الله ایمانی بیش از 8 سال به عنوان نماینده ولی فقیه در استان بوشهر و امام جمعه این شهر خدمات قابل توجه فرهنگی و اجتماعی انجام داد که در گذشت این عالم مجاهد تسلیت می‌گویم.

وی، مرحوم آیت‌الله ایمانی را انسانی خدوم، مخلص و انقلابی نام برد و گفت: این روحانی برجسته، عالم و اندیشمند، یک عمر در خدمت اسلام و انقلاب اسلامی بود و آثار زیادی از خود بجای گذاشته است.

حجت‌الاسلام دشتی به حرکت سخیف و یک طرفه آمریکا در بی توجهی به  قانون جهانی و خارج شدن از برجام اشاره کرد و گفت: آمریکا که همواره در پی منفعت و چپاول اموال ملت‌ها و کشورها بود در این هفته با لغو پیمان و معاهده جهانی برجام، چهره واقعی خود را در برابر دیدگان جهان به نمایش گذاشت.

امام جمعه موقت بوشهر، اقدام مشمئز کننده آمریکا در لغو برجام را نشان از ماهیت واقعی این کشور استکباری دانست و تصریح کرد: مقام معظم رهبری بارها بیان کردند که آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند و مواظب حرکات دشمن باشید.

وی، با بیان اینکه برخی‌ها آمریکا را مدافع حقوق بشر، مخالف با ظلم و بی عدالتی می‌دانستند تاکید کرد: حرکت ترامپ رئیس جمهور آمریکا در خارج شدن از برجام  به جهان نشان داد که نمی‌توان به این کشور استکباری اعتماد کرد.

خطیب نماز جمعه بوشهر با اشاره به اینکه نباید از آمریکا، رعایت اخلاق و عدالت انتظار داشت افزود: معیار سردمداران آمریکایی در مذاکره و برقراری معاهده، اقتصاد و منفعت شخصی و چپاول ثروت‌ها است.

حجت‌الاسلام دشتی، به دلسوزی مسئولان در مذاکرات برجام اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها اعلام کردند که شکی از دلسوزی مسئولان در مذاکرات وجود ندارد ولی باید مواظب بود که به لبخند سیاسی و دست دادند آنها نباید اعتماد کرد.

امام جمعه موقت بوشهر، توافق برد برد در مذاکرات برجام را خیالی واهی و باطل خواند و افزود: مسئولان از این به بعد با چشم  بیدار و هوشیاری قرارداد منعقد کنند و نباید در همه حال به دشمنان اعتماد کنند.

وی با بیان اینکه ملت ایران صبر و تحمل در برابر سختی‌ها و مشکلات را بهتر از زور و ظلم می‌داند تاکید کرد: با وجود سختی‌ها و مشکلات، تحریم‌های اقتصادی ولی ملت ایران تحمل این مسائل را به جای زیر زور و ظلم رفتن را ترجیح می‌دهد.

خطیب نماز جمعه بوشهر، حرکت بجا جبهه مقاومت در  ایستادگی برابر استکبار و رژیم صهیونیستی را ستود و گفت: جبهه مقاومت  با اقتدار جلو تجاوزات رژیم صهیونیستی ایستاد که  از این حرکت پشتیبانی می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات