امام جمعه اردکان ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس بسیج سازندگی گفت: مسئولین هرچه می توانند از جوانان و نوجوانان انقلابی و جهادگر حمایت کنند.
کد خبر: ۹۰۱۵۹۷۵
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته اردکان ضمن توصیه و سفارش به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه با اشاره به ایام پایانی ماه شعبان بر استفاده هرچه بیشتر از فرصت باقیمانده این ماه بویژه استغفار و تلاوت قرآن و آمادگی جهت ورود به ماه ضیافت الهی تأکید کرد.
وی گفت: باید تلاش کنیم که اعمال خوب خود را نگه داریم. در ماه رمضان سعی کنیم که دیگران را نیز با مسجد آشنا کنیم و به مساجد رونق بدهیم.
امام جمعه اردکان سالروز تأسیس بسیج سازندگی را گرامی داشت و افزود: بسیج در عرصه های مختلف مانند کشاورزی، اقتصادی، کمک به نیازمندان و اردوهای جهادی خدمات زیادی انجام داده است که لازم می دانم از جوانانی که در این اردوهای جهادی بصورت فعال و با شوق شرکت می کنند و خدمت رسانی می کنند تشکر و قدردانی کنم.
وی اظهار داشت: مسئولین هم هرچه می توانند از این جوانان و نوجوانان انقلابی و جهادگر حمایت کنند چرا که هرجا کارها بسیجی وار پیش برود برکات زیادی دارد و خدمت رسانی هایی انجام می شود که گاهی اگر فرهنگ بسیجی حاکم نباشد هیچوقت این کارها انجام نمی شود.
حجت الاسلام شاکر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه آمریکا عهد شکنی خود را علنی کرد و رسماً از برجام خارج شد گفت: آمریکا در حالی از برجام خارج شد که در کنار توقف یا کند کردن مسیر هسته ای کشور ما امتیازهای نقد دیگری هم گرفت بدون آن که به تعهدات خود عمل کند و پایبند باشد. تحریم های جدیدی وضع کرد و با توهین و تهمت با مردم ما حرف زد. امیدواریم که این اقدام مایه عبرت باشد برای کسانی که به مذاکره با دشمن دل بسته اند و ولایت پذیری ما نیز بیشتر بشود.
وی گفت: مقام معظم رهبری این همه در این سال ها با قلم و بیان فریاد کشید که به دشمن اعتماد نکنید، من خوشبین نیستم، تضمین بگیرید و فریب لبخند دشمن را نخورید و فریب طلب های طرف مقابل را نخورید. وقتی خر دشمن از پل گذشت به ریش شما می خندد. دشمن مشت مخملی نشان می دهد که در زیرش خنجر است. این تعابیر را همه ما زیاد شنیدیم. امروز سرنوشت برجام به این فرجام رسید.
خطیب جمعه اردکان تصریح کرد: بزرگترین دستاورد برجام همین تجربه است که ما به دشمن اعتماد نکنیم البته این تجربه برای ما هزینه های سنگینی داشته است ولی اگر در آینده هم این تجربه را به کار ببریم که به دشمن اعتماد نکنیم و به وعده های دشمن دل خوش نکنیم برای آینده کشور ما خیلی کارساز است. امام راحل ما در جایی فرمودند؛ جهالت است تصور کنیم که آمریکا یک قدم به صلاح ما بردارد. اگر در حال مذاکره هم هستیم قرار نیست که او به صلاح ما قدم بردارد و نباید به دشمن اعتماد کنیم.
وی افزود: اگر قرار است که برجام ادامه پیدا کند حتماً باید تضمین های کافی گرفته بشود. مذاکره بر سر قدرت موشکی و بازرسی از مراکز نظامی و حضور ایران در منطقه و اینها دیگر معنا ندارد که در برجام مطرح شود اینها نقشه دشمن است که برجام را به این مسائل بکشاند. به هیچ وجه پذیرفتنی نیست. اگر قرار است که برجام ادامه پیدا کند همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ما اعتمادی به این کشورهای غربی هم نداریم و باید تضمین های عملی و ثبتی گرفته شود وگرنه ادامه برجام معنایی ندارد.
حجت الاسلام شاکر گفت: ایجاد شکاف و اختلاف بین مردم و مسئولان کشور ما از اصلی ترین اهداف دشمن و آمریکا برای خروج از برجام است. همه ما باید هوشیار باشیم و یکپارچگی خود را حفظ کنیم. وحدت، انسجام و یکپارچگی بزرگترین سرمایه کشور است و الاّ آمریکا می داند که با تحریم های جدید قرار نیست که ملت ما از پا در بیاید. هیچ تحریمی در این چهل سال نتوانسته است که ملت ایران را خم کند. امید آمریکا برای خروج از برجام و وضع تحریم های جدید این است که بین ملت اختلاف و دو دستگی ایجاد کند. همه ما باید هوشیار باشیم و فریب نخوریم و اقدامی نکنیم که دشمن به نتیجه برسد. پیکان اصلی نقدها باید به سوی دشمن اصلی یعنی آمریکا نشانه برود و همه ما باید به فرموده امام راحل عظیم الشأن هرچه فریاد داریم باید بر سر آمریکا بکشیم.
امام جمعه اردکان اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سخنرانی خود از مردم بخصوص جوانان خواستند که با این موضوع احساسی برخورد نکنید. برجام و هسته ای و حضور ایران در منطقه بهانه است.هدف اصلی آمریکا از مطرح کردن این موضوعات ساقط کردن نظام و انقلاب است. چهل سال است که نظامی بر سر کار آمده است که دست همه چپاولگران و در رأس آن آمریکا را از سرمایه ها و ثروت این ملت کوتاه کرده است و همه این ثروت ها در راه یاری مظلومان و مبارزه با دشمنان به کار گرفته شده است. انقلاب اسلامی ایران باعث شده است که آمریکا و اسرائیل در دنیا خوار و ذلیل بشوند و قدرت خود را از دست بدهند. ملت ایران در این چهل سال بر قله عزت و قدرت ایستاده است و در منطقه نقش آفرین بوده است.
وی در پایان گفت: مردم انقلابی و ملت سربلند ما از مسئولان انتظار دارند که در برابر دشمنان محکم تر بایستند و با قدرت بیشتر حرف بزنند. باید در برابر دشمن با شدت و تندی برخورد کرد. ترامپی که به کشور ما توهین می کند باید توهین هم بشنود. جواب ترامپی که به ملت ایران تهمت می زند باید دندان شکن باشد. در مقابل این شخص و دشمنان باید مانند شیر غرش کرد و محکم ایستاد. ملت ما نشان خواهند داد که با یاری خداوند و توکل بر او و با استقامت، آمریکا و اسرائیل را زیر پای خود له خواهند کرد و ما نابودی آنها را توسط انقلاب اسلامی و ملت ایران خواهیم دید.
ارسال نظرات