پس از خروج آمریکا از توافق‌نامه‌ی هسته‌ای

فصل هم‌دلی در پسابرجام

هدف اصلی ترامپ از کنار گذاشتن برجام، راه‌اندازی موج گسترده‌ای از اختلافات داخلی، ایجاد انواع نارضایتی‌های اقتصادی و سیاسی، تفرقه‌افکنی و... بوده است. آن‌ها سعی بر آن دارند که با بی‌حاصل جلوه دادن تلاش‌های مستمر دولت و تیم مذاکره کننده‌ی برجام، جنگ روانی در ایران راه‌انداخته و به اهدافی که طی چهل سال گذشته با انواع جنگ‌افروزی‌ها و فشارها دست نیافته بودند، جامه‌ی عمل بپوشانند.
کد خبر: ۹۰۱۵۹۲۸
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مركزي ؛"آمریکا از برجام خارج شد"؛ خبری که با تمام انتظاری که از رئیس جمهور ایالات متحده می‌رفت، جهان را شوکه کرد. ترامپ که پیش از این‌ها نیز به رفتارهای هیجانی، نژادپرستانه، ایران ستیزانه، جنگ طلبانه و... معروف بود، این بار به طور کامل چهره‌ی سیاسی خود را در سطح جهانی، مخدوش کرد.

پس از ماه‌ها و سال‌ها تلاش بی‌وقفه‌ی تیم مذاکره کننده ایران و گروه 1+5، این خبرحواشی و واکنش‌های داخلی و خارجی فراوانی را به همراه داشت. حاشیه‌هایی نظیر افزایش سطح تحریم‌ها، بی‌حاصلی برجام و...این که موارد فوق، از لحاظ مفاد توافق‌نامه‌ی برجام، تا چه اندازه بی‌پایه و اساس است جای خود دارد، اما آنچه که در این میان حائز اهمیت است اهداف پشت پرده‌ی آمریکا از این بازی‌ی سیاسی است.

کارشناسان حوزه‌ی سیاسی معتقد‌اند که هدف اصلی ترامپ از کنار گذاشتن برجام، راه‌اندازی موج گسترده‌ای از اختلافات داخلی، ایجاد انواع نارضایتی‌های اقتصادی و سیاسی، تفرقه‌افکنی و... بوده است.

در چنین برهه‌ی حساسی، رعایت همدلی و وحدت از ضروریات محسوب می‌شود که توطئه‌های دشمن را در حد زیادی خنثی می‌کند.

آن‌ها سعی بر آن دارند که با بی‌حاصل جلوه دادن تلاش‌های مستمر دولت و تیم مذاکره کننده‌ی برجام، جنگ روانی در ایران راه‌انداخته و به اهدافی که طی چهل سال گذشته با انواع جنگ‌افروزی‌ها و فشارها دست نیافته بودند، جامه‌ی عمل بپوشانند.

این درحالی است که رهبرمعظم انقلاب، بارها در بیانات خود با تقدیر از تیم مذاکره کننده‌ی هسته‌ای قدردانی کرده‌اند. ایشان دراین راستا می‌فرمایند:"بنده هیئت مذاکره‌ کننده را -همین دوستانى که این مدّت این زحمات را بر دوش گرفته‌اند- هم امین می‌دانم، هم غیور می‌دانم، هم شجاع و هم متدیّن می‌دانم."

آغاز فصل همدلی
شاید کم‌تر کسی به ابعاد پنهان پیام اخیر دولت آمریکا توجه کرده باشد اما باتوجه به سیاست‌های خصمانه‌ی دولتمردان آمریکا باید راه خدعه‌های طرف مقابل بسته شود و بهترین روش برای این مهم؛ حفظ بیش از پیش اتحاد و همدلی مردم ایران است. مسئولین، احزاب و تشکل‌های مختلف به جای ایراد سخنان تند و تحریک‌کننده، سعی بر آن داشته باشند تا با ایجاد وحدت و همکاری در راستای پیشرفت کشور و گذار از تحریم‌های ظالمانه، قدمی موثر برداریم.

اینک مردم ایران، بیش از هر زمان دیگری به پوشالی بودن وعده‌های آمریکا پی برده‌اند و برای مبارزه با آن، ضروری است تا تلاشی همه‌جانبه و مضاعف را به رُخ جهانیان بکشند.

دولت و مردم باید در کنار هم و در یک مسیر مشخص، با برنامه‌ای هدفمند حرکت کنند تا جلوه‌ای نو، از ملی‌گرایی ایرانی نمایان شود. در چنین برهه‌ی حساسی، رعایت همدلی و وحدت از ضروریات محسوب می‌شود که توطئه‌های دشمن را در حد زیادی خنثی می‌کند.

منبع :تبيان

ارسال نظرات