امام جمعه اردکان با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی، راه حل استقلال اقتصادی کشور است گفت: صرفه جویی و استفاده از تولید داخی از ارکان اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۹۰۱۵۸۶۲
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در جمع بسیجیان شهرستانضمن توصیه به بهره گیری از فرصت باقیمانده ماه شعبان و آمادگی برای ورود به ماه مهمانی خداوند گفت: باید تلاش کنیم که پاک و سبکبال میهمان ضیافت الهی بشویم و از این فرصت بی نظیر استفاده کنیم.
وی با بیان این سؤال که آیا داشتن عمر طولانی خوب است یا بد، اظهار داشت: در روایات اهل بیت داشتن عمر طولانی با شرایطی به عنوان فضیلت برشمرده شده است و یکی از آن شرایط این است که هرچه عمر انسان طولانی می شود بر خیر و برکت زندگی و بندگی او نسبت به درگاه خداوند افزوده بشود. اگر قرار است که عمر انسان طولانی بشود اما از بندگی خدا و معنویات دور شود و مطیع هوای نفس بگردد این عمر طولانی فضیلتی ندارد.
امام جمعه اردکان با اشاره به آثار و برکات ماه رمضان گفت: ماه مبارک رمضان بهار قرآن و استجابت دعاهاست. یکی از حسرت های ما در روز قیامت از دست دادن فرصت های استثنایی در زندگی است. انسان نباید به هرچیزی غبطه بخورد بلکه باید به کسانی که سعادتمند شدند غبطه بخورد.
وی در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال به نام حمایت از کالای ایرانی گفت: استقلال، چه در زمینه سیاست، فرهنگ و اقتصادبزرگترین نعمت است و در هرکدام از این زمینه ها استقلال نداشته باشیم باعث ضعف ما می شود. بزرگان ما گفته اند که کشور ما از نظر سیاسی به استقلال دست پیدا کرده است و گرچه مورد هجمه فرهنگی قرار می گیریم و گاهی تأثیر می پذیریم اما از نظر فرهنگی هم استقلال داریم. ما از نظر اقتصادی هنوز استقلال نداریم و تا از نظر اقتصادی مستقل نشویم از نظر سیاسی و فرهنگی هم نمی توانیم بگوییم که صد درصد مستقل هستیم یعنی اینها روی یکدیگر اثر می گذارد.
حجت الاسلام شاکر افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند راه حل استقلال اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است. دشمن بر روی موضوع اقتصادی در کشور ما متمرکز شده است و می خواهد از این طریق به کشور ما ضربه بزند و ما باید با اقتصاد مقاومتی روی پای خود بایستیم.
وی گفت: اقتصاد مقاومتی دو کلمه بیشتر نیست، اول صرفه جویی در مصرف و دوم استفاده از تولید داخلی. هرچه می توانیم در عرصه های مختلف صرفه جویی کنیم. پرهیز از اسراف و ترویج فهنگ صرفه جویی یک رکن اقتصاد مقاومتی است و ما در این رکن می لنگیم. اسراف ما در انرژی از بسیاری از کشورهای توسعه یافته که می توانند به وفور انرژی تولید کنند بیشتر است. موضوع صرفه جویی باید در جامعه مطرح شود و باید فرهنگ اهل بیت در پرهیز از ریخت و پاش در جامعه گسترش یابد. وقتی روحیه ما روحیه اسراف شد دیگر به سادگی نمی توان آن را تغییر داد.
امام جمعه اردکان در پایان اظهار داشت: وقتی ما می توانیم از تولیدات داخلی استفاده کنیم چرا باید از کالای مشابه خارجی آن استفاده کنیم. ما باید در کنار ترویج استفاده از کالای ایرانی لوازم آن را نیز ترویج کنیم وگرنه گاهی موجب دلزدگی می شود. یکی از لوازم این است که هر کس در کار تولید داخلی است تمام تلاش خود را به کار ببرد تا به تولید داخلی کیفیت بدهد وگرنه اعتماد مردم نسبت به نظام از دست می رود. همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند مخاطب شعار امسال فقط مسئولان نیستند بلکه آحاد مردم مخاطب آن هستند.
ارسال نظرات