عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خطاب به ملت ایران تاکید کرد: مراقب باشید یک عده‌ای دوباره داخل کشور نروند و این مسیر را به عنوان یک شناسنامه و برنامه اجرایی جلوی پای ما بگذارند و ما را پای یک برجام دیگر بنشانند.
کد خبر: ۹۰۱۵۸۳۲
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ امیرحسین قاضی زاده هاشمی امروز در نشست بصیرتی و پرسش و پاسخ با اهالی مسجد قدس نیشابور، اظهار داشت: کار دشمن ایجاد مزاحمت است و برای آن هم دلایل مختلفی دارد و دلیل دشمنی امریکا با ما مکتبی و اعتقادی است.

وی به مقایسه دشمنی امریکا با ایران با کفار با پیامبر اکرم (ص) در صدر اسلام پرداخت و افزود: با برجام یا بدون برجام امریکایی‌ها دست از سر ما برنمی‌دارند همانطور که کفار نتوانستند از دشمنی با رسول خدا (ص) دست بردارند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی به ۱۲ سال مذاکره برای پیشرفت‌های هسته‌ای و هزینه‌های ملی برای این مذاکرات اشاره کرد و گفت: سه سال است که هرکاری که سازمان‌های جهانی و در رأس آن‌ها امریکا خواستند، انجام و اطلاعات لازم را در اختیارشان قرار دادیم؛ هرسایتی که لازم بود بسته شد و هر جا که لازم بود نظارت شد، اما حالا باید به این مساله بپردازیم که این تجربه هم مانند تجربیات گذشته ملت ایران بود.

وی با بیان اینکه بازرسان آژانس به سادگی با ما کنار نمی‌آیند، افزود: اگر تاریخ ۳۰۰ سال گذشته این کشور را بررسی کنیم، می‌بینیم پر از این حوادث است و اکنون ملت ایران باید مراقبت کند یک عده‌ای دوباره داخل کشور نروند و این مسیر را به عنوان یک شناسنامه و برنامه اجرایی جلوی پای ما بگذارند و ما را پای یک برجام دیگر بنشانند.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه ماهیت نظام استکبار جهانی شیطانی است، افزود: سلطه‌گران، ابزار دست شیطان هستند که مانند خود شیطان روحیه تکبر دارند و تمام انسان‌های عالم را از محضر کبریایی خداوند دور می‌کنند تا در برابر شیطان خضوع کنند و تا زمانی که شما به این مرحله نرسیده‌اید دست از سر شما برنمی‌دارند.

وی ادامه داد: از ملکه انگلیس گرفته تا تمام ارکان ریاست جمهوری آمریکا که در این سال‌ها بودند همه شیطان‌پرست و فراماسون هستند.

وی با بیان اینکه نظام اداری دنیا بعد از جنگ جهانی دوم شکل گرفت و به عنوان یک ابزار و تکنولوژی جدید استعمار نو استفاده شد، افزود:، چون استعمار نو دیگر نمی‌خواست هزینه حضور مستقیم در کشور‌های جهان را بپردازد نیاز به یک ابزاری داشت تا کشور‌های جهان را با آن کنترل کند و حاصل آن تشکیل یک سازمان امنیتی به نام شورای امنیت و تشکیل یونسکو و مانند آن شد تا با آن هرکس را که بخواهد تروریست معرفی کند.

عضو هیئت رییسه مجلس بیان کرد: از نظر آن‌ها عربستان سعودی با این همه جنایت در یمن و اسرائیل با این همه جنایت در غزه و لبنان حامی تروریسم نیست، اما ملت ایران که از حقوق خودشان دفاع می‌کنند تروریست هستند.

وی ادامه داد: در سال گذشته در بازه زمانی سه تا چهار ماهه عربستان سعودی ۱/۵ میلیون تن بمب بر سر مردم یمن ریخت.

قاضی‌زاده با بیان اینکه آمریکا برجام را از اول اجرا نکرد تا حالا بخواهد از آن خارج شود، افزود: پس این همه صحنه‌آرایی برای این است که در تقسیم کار خود با اروپایی‌ها، جنازه و مردار برجام را به ایران با قیمت گران بفروشند و امریکایی‌ها براساس همان به ایران فشار بیاورند و در این میان اروپا وظیفه خود یعنی مذاکره با ایران را ادامه دهد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اکنون وقت انجام وظیفه اروپایی‌ها است که به ما بگویند با وجود خروج امریکا از این توافقنامه، ایران باید همچنان در برجام بماند و اگر خلاف آن عمل کند، باید منتظر برخورد مجامع بین‌المللی باشد و این در حالی است که براساس برجام هرکدام از طرف‌های مذاکره‌کننده توافقنامه را نقض کند اجازه خروج برای دیگر طرف‌های مذاکره هم وجود دارد.

قاضی‌زاده تصریح کرد: برای اینکه ایران در برجام بماند باید به آن‌ها باج بدهد، باج اقتصادی و هم باید رفتار ایران در منطقه تغییر پیدا کند، کاری که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها برنامه‌ریزی کرده‌اند استفاده از برجام و تجربه برجام برای تکرار آن است.

وی تصریح کرد: پس از برجام نه گشایش بانکی اتفاق افتاد و نه یک دلار سرمایه‌گذاری واقعی در کشور رخ داد، فقط خودروساز‌ها آمدند و چند خط تولید و فروش کالای فرانسوی را برای ما راه اندازی کردند.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه این اتفاقات بازار ارز هم قبل از به هم خوردن برجام اتفاق افتاد، خاطرنشان کرد: چطور قیمت ارز یک دفعه اینطور بالا رفت، طبق گزارش بانک جهانی که گزارش درستی هم هست ما مازاد درآمد ارزی داریم یعنی سالانه ۳۰ تا ۴۰ میلیارد دلار اضافه پس انداز داریم، واردات ما یک عددی حدود ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد دلار است، درآمد ما ۱۴۰ میلیارد دلار است، کشوری که درآمدش بیشتر از هزینه‌اش است و وفور ارز دارد چرا باید ارز آن گران شود، الا این است که ارزی را که دارد نمی‌تواند در بازار عرضه کند، نمی‌تواند وارد کند و این را در اختیار متقاضیان قرار دهد این زمانی اتفاق افتاد که برجام هم بود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که این برجام که اجرا نشده پس چرا آمریکای‌ها آن را زدند به دیوار، افزود: برجام در واقع برای امریکایی‌ها این استفاده را داشت که شریک اروپایی را به عنوان واسطه بین ایران و خود قرار دهد و بتواند برای ایران‌فروشی جدید ما را پای میز مذاکره بکشانند و امروز توان موشکی‌مان را کنار بگذاریم و پس از آن ظرفیت‌های دیگر را.

وی با بیان اینکه آن کیست که در این کشور نداند که مقام معظم رهبری از اول نسبت به برجام دل‌چرکین بودند، تصریح کرد: انقدر که به سر نمایندگان مجلس در خصوص موسسات مالی کاسپین و پدیده فریاد کشیده شد که چرا کاری نمی‌کنید و نمایندگان را وادار کردند سوال از رئیس جمهور طرح شود کسی برای برجام و مذاکره سراغ ما نیامد به جز تعدادی بچه حزب‌اللهی‌های تنها.

قاضی زاده هاشمی در پایان گفت: به نظر می‌رسد ما برای حفظ انقلاب اسلامی نیاز به جهاد اکبری داریم که اول باید از خودمان شروع کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها