خبرهای داغ:
با حضور شهردار تبریز؛

آبگیری دریاچه مصنوعی پارک بزرگ تبریز آغاز شد

با آغاز آبگیری طرح اکولوژیکی دریاچه مصنوعی پارک بزرگ تبریز قرار است پانصد هزار متر مکعب آب در پشت سد این دریاچه ذخیره شود.
کد خبر: ۹۰۱۵۸۱۰
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، آبگیری بند «شهید مدنی» دریاچه مصنوعی پارک بزرگ تبریز با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در حالی آغاز شد که قرار است با تکمیل آن تبدیل به بزرگترین تغرجگاه اکولوژیکی شود.

مهم ترین طرح شهرداری تبریز در حوزه فضای سبز، پارک بزرگ تبریز است که به عنوان یکی از بزرگترین طرح های شهری تبریزمحسوب می شود و شهرداری تبریز، اجرای پارک بزرگ تبریز را با جدیت پیگیری با فاز بندی و اجرای مرحله به مرحله آن، تلاش دارد برنامه ها و طرح های مربوط به این مکان را با دقت و سرعت مضاعف، پیش ببرد.

فاز نخست این پارک 500هکتاری، به جز فضای سبز، از قسمت های متنوع تفریحی و ورزشی تشکیل شده که آبگیرشهید مدنی، یکی از این قسمت هاست.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز در جریان این بازدید با بیان اینکه این بند که به عنوان یک دریاچه مصنوعی عمل خواهدکرد، گفت: در عین حالی که نقش به سزایی در تلطیف هوا و تامین رطوبت محدوده پارک خواهدداشت، محیطی برای انجام ورزش های آبی نیز می تواند باشد.

محمد اشرف نیا افزود: دریاچه مصنوعی پارک بزرگ تبریز یک پروژه اکولوژیکی است که می تواند شرایط زیست محیطی محدوده اطراف طرح را در حد قابل توجهی تغییر داده و با خلق منظره ای زیبا در غرب تبریز، مسافران و گردشگران را به خود جلب کند. علاوه بر آن، موجب به وجود آمدن اکوسیستمی جدید در منطقه می شود که به پیدایش گونه های جدیدی از گیاهان و مهاجرت فصلی پرندگان منتج می شود.

سعید نیکو خصلت عضو دیگر شورای اسلامی در جریان این بازدید گفت: اجرای تمامی این پروژه ها، علاوه بر افزایش سرانه فضای سبز تبریز، نکته دیگری را نیز مورد توجه قرار داده است و آن هم، انتشار متوازن فضای سبز در سطح شهر است که این هدف، در کنار احداث پارک های بزرگ چند هکتاری، در پارک های محلات که در وسعت کمتر احداث می شوند، پیگیری می شود.

وی تصریح کرد: پروژه دریاچه پارک بزرگ تبریز، شاخصه های زیست محیطی محدوده اطراف طرح را در حد قابل توجهی تغییر داده و با خلق منظره ای زیبا در غرب تبریز، مسافران و گردشگران را به خود جلب کند. علاوه بر آن، موجب به وجود آمدن اکوسیستمی جدید در منطقه می شود که به پیدایش گونه های جدیدی از گیاهان و مهاجرت فصلی پرندگان منتج می شود. 

نیکو خصلت اظهار داشت:  این طرح نیازهای شهر تبریز از بعدهای مختلف ورزشی، فرهنگی، تفریحی با توجه به نیاز سنجی های صورت گرفته، کاربری های مختلف برای خدمات دهی به شهروندان را در خود جای داده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها