خبرهای داغ:
در سال 96؛

مددجویان آذربایجان شرقی هفت هزار تخته قالی بافتند

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت: مددجویان تحت حمایت این نهاد در سال گذشته هفت هزار و 332 تخته قالی به مساحت 34 هزار و 787 مترمربع بافتند.
کد خبر: ۹۰۱۵۶۹۹
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، یونس فاتح، ادامه داد: از این تعداد شش هزار و 20 تخته فرش، 101 ورنی و هزار و 211 عدد تابلو فرش بوده است.

وی بابیان اینکه ارزش قالی‌های بافته‌شده مددجویان 30 میلیارد و 559 میلیون تومان بوده است، افزود: 20 درصد از طرح‌های جاری اشتغال این استان را طرح‌های قالی‌بافی تشکیل می‌دهند.

فاتح اعلام کرد: قالی‌های بافته‌شده توسط مددجویان به‌صورت تضمینی از آنها خریداری می‌شود و مبلغ آن پس از فروش به‌طور کامل در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد و برخی از تولیدات نیز توسط خود قالیبافان به فروش می‌رسد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی افزود: اکنون بیش از 35 هزار طرح اشتغال، تحت نظارت کمیته امداد استان در حال اجرا است که از این تعداد هشت هزار و 998 طرح مربوط به طرح‌های قالی‌بافی می‌شود.

فاتح با اشاره به اینکه بیش از هشت هزار مددجوی تحت حمایت این نهاد در سطح استان قالی‌بافی می‌کنند، گفت: همه مددجویان شاغل به بافت فرش با مشارکت سازمان فنی و حرفه‌ای، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و اتحادیه قالی‌بافان استان کارت مهارت دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه برای ارتقای مهارت‌های مددجویان قالی‌باف آموزش‌های پایدارسازی و توسعه برگزارشده است، افزود: چهار هزار و 482 نفر از مددجویان قالی‌باف در استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان آذربایجان شرقی در مورد نحوه اعطای تسهیلات به مددجویان قالی‌باف بیان کرد: مددجویان پس از آموزش و کسب مهارت قالی‌بافی بر اساس متراژ قالی و نوع بافت آن تسهیلات دریافت می‌کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها