خبرهای داغ:
نماینده مردم همدان فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید یک بار دیگر فریب کشورهای اروپایی را خورد، گفت: به طور قطع کشورهای اروپایی بعد از گذشت زمانی مواضع آمریکا را در پیش خواهند گرفت.
کد خبر: ۹۰۱۵۶۸۸
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵

نباید یک بار دیگر فریب کشورهای اروپایی را خورد/آمریکا دشمن قسم خورده ماست حمیدرضا حاجی‌بابایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به مواضع آمریکا در خصوص خروج از برجام اظهار داشت: خروج آمریکا از برجام  یادآور این نکته است که در شناخت آمریکا نباید اشتباه کنیم.

وی با  بیان  اینکه آمریکا چهره مشخصی داشته و در طول 40 سال اخیر تجربه نشان داده که قابل اعتماد نیست، گفت:  بر این مهم همواره امام راحل و رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند که امروز نیز با خروج آمریکا از برجام کاملاً اثبات شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هرگونه تکیه کردن به آمریکا در راستای حل مشکلات کشور از جمله اقتصاد اشتباه است، عنوان کرد: آمریکا تحت هیچ شرایطی به جمهوری اسلامی ایران کمک نخواهد کرد و همواره سعی در اثبات دشمنی خود دارد.

وی با بیان اینکه آمریکا دشمن قسم خورده ما است و باید تمام شرایط مواجهه به یک دشمن را در رابطه با آمریکا رعایت کنیم، افزود: آمریکا دشمن ما است وباید این را بپذیریم.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه آمریکا با رژیم صهیونیستی  و ارتجاع منطقه در راستای منافع کشور خود هم‌پیمانی‌هایی را انجا م می‌دهد، عنوان کرد: این هم‌پیمانی‌ها برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: از امروز باید هر گونه اقدام و برنامه‌ریزی برای راضی کردن آمریکا و به دست آوردن  دل آنها را برای همیشه کنار بگذاریم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: سه کشور اروپایی برجام با آمریکا هم‌پیمان هستند؛هیچ عاقلی نمی‌پسندند که سه کشور اروپایی بین آمریکا و ایران، کشور ایران را انتخاب کند.

* دولتمردان بدانند تنها بر پاهای ملت ایران می‌توان ایستاد

وی با بیان اینکه نباید یک بار دیگر فریب کشورهای اروپایی را خورد، گفت: در جریان خروج آمریکا از برجام کشورهای اروپایی می‌توانستند محکم‌تر برخورد کنند اما اینچنین نکردند و تنها در حد  گفتگوهای دوطرفه بود به طوری که با جمهوری اسلامی ایران به گونه‌ای و با آمریکا به گونه‌ای دیکر گفتگو کردند.

حاجی‌بابایی اضافه کرد: چنانچه در این جریان اروپا بخواهد تعهد قطعی بکند جریان متفاوت است، اما به فرموده رهبری امکانپذیر نیست.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی و دولتمردان باید بدانند که تنها بر روی زانوها و پاهای ملت ایران می‌شود، ایستاد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تنها راه عبور کشور از مشکلات  را در تکیه  کردن بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی دانست و خاطرنشان کرد: اگر به منابع نیروی انسانی و مالی کشور خود اعتماد و همبستگی خود را با مردم بیشتر کنیم به طور قطع تمام مشکلات حل خواهد شد چراکه بزرگ‌ترین پشتیبان و حامی ما در این کشور مردم است که باید این پشتیبانی را افزایش داد ضمن اینکه بزرگ‌ترین دشمن کشور نارضایتی مردم است که باید آن را کاهش داد.

* ضرروت حفظ انسجام داخلی در کشور

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های داخل در راستای حل مشکلات کشور ادامه داد: اگر ما بتوانیم بر روی پای خود بایستیم و از منابع  سرشار انسانی، اقتصادی و مالی خود استفاده کنیم به طور قطع می‌توانیم مقابله و مقاومت کرده و کشور را توانمند کنیم. 

حاجی‌بابایی با بیان اینکه اروپا در جایگاهی نیست که بتواند جلوی آمریکا ایستادگی کند، گفت:  به طور قطع کشورهای اروپایی بعد از گذشت زمانی مواضع آمریکا را در پیش خواهند گرفت و به دنبال این هستند که در سناریوی تعریف شده با آمریکا کشور ما را به سمتی بکشانند که حتی از موشک‌های خود که از خون، جان و ناموس مردم است، بگذریم که این نشدنی است.

وی با اشاره به  خسارت‌های برجام تصریح کرد: اگر برجام نکات مثبتی داشت که در برهه‌ای به صورت جزئی مشکلاتی را برطرف کرد اما امروز  با اقدامی که ترامپ انجام داد تمام نکات مثبتی که داشت از بین برد و نکات منفی آن افزایش پیدا می‌کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرروت حفظ انسجام داخلی در کشور در موضوع  پیش آمده، ابراز کرد: در شرایط فعلی  کشور به انسجام داخلی نیاز دارد به طوری که همه باید پشت سر همه برای مقابله با ترامپ بایستند.

* برجام هیچ گونه دستاوردی نداشت 

وی در واکنش به اظهارت مسئولین که برجام خورشید تابان و فتح الفتوح بود، گفت: همه کسانی که اغراق‌آمیز صحبت و گفتگو کردند امروز به این مهم اشراف دارند که برجام هیچ گونه دستاوردی نداشت که مردم کاملاً بر این اشراف دارند.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه مسئولینی که در خصوص برجام اشتباه کردند، امروز باید  اشتباهات خود را جبرن کنند، گفت: در این شرایط پیش آمده نباید فضای داخلی فضای پرسش و پاسخ باشد بلکه باید  پشت سر رهبری ایستاده و در جهتی حرکت کنیم که  از جایگاه نظام و مرم دفاع کنیم. 

وی با اشاره به اظهارات رهبری در خصوص خوش‌بین نبودن به برجام در ابتدای مذاکرات یادآور شد: با برجام به کشور ظلم و حق هسته‌ای و حق مردم ضایع شد که باید جبران شود و جبران آن این نیست که به سمت محکوم کردن دولتمران و تیم هسته ای برویم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که یکپارچه بایستیم و به جایگاه اولیه هسته‌ای خود برگردیم و از هر حرکتی که  کشور را قدرتمند می‌کند دفاع کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات