عضو سابق کمیسیو نامنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر آمریکائی‌ها در برجام هم باقی می‌ماندند به دلیل عدم پایبندی به تعهداتشان باز تفاوتی نمی‌کرد.
کد خبر: ۹۰۱۵۴۸۵
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، محمد صالح جوکار معاون حقوقی و پارلمانی سپاه، خروج آمریکا از برجام را به نفع ایران دانست و گفت: بالاخره پس از تهدیدات مکرر ترامپ مبنی بر خروج از برجام شب گذشته این اتفاق به طور رسمی رقم خورد و ترامپ به تهدیدات خود جامه عمل پوشاند هرچند اگر آمریکائی‌ها در برجام هم باقی می‌ماندند به دلیل عدم پایبندی به تعهداتشان باز تفاوتی نمی‌کرد.

جوکار افزود: ای‌کاش از روز اول تکلیف را آمریکائی‌ها مشخص کرده بودند تا امروز وضعیت اقتصادی باثبات‌تری داشتیم و با عملیات روانی مشکلات جدی در حوزه اقتصادی برای ما به وجود نیاورده بودند البته در حال حاضر هم اگر دولت و مجلس برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند و برمدار آن حرکت کنند مشکلی پیش نخواهد آمد.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس بابیان اینکه ماهیت کار ترامپ ماهیت ضد حقوق بین‌الملل و قانون‌گریزی است اظهار داشت: با این اتفاق تکلیف جمهوری اسلامی مشخص شد و ثابت شد که تکیه زدن بر کشور‌هایی که با ما مشکل‌دارند و دشمن به‌حساب می‌آیند کار درستی نیست و اینکه نمی‌شود به امریکا اعتماد کرد.

وی ابراز کرد: اعتماد به کسانی که به دنبال منافع خود هستند و در نظام بین‌الملل قانون را به نفع خود تفسیر می‌کنند اقدام قابل قبولی نبوده و در شرایط فعلی نیز باید با برنامه‌ریزی صحیح ثبات اقتصادی را در کشور ایجاد کنیم و به مردم اطمینان دهیم که هراسی نداشته باشند و با حرکت برمدار یک برنامه‌ریزی اصولی مشکلی برای کشور پیش نخواهد آمد.

جوکار خاطرنشان کرد: این اقدام آمریکائی‌ها را به فال نیک می‌گیریم و با اتکا بر خدا و ظرفیت‌های درونی و برنامه‌ریزی به سمت اهداف کشور حرکت می‌کنیم و اگر از روز اول به‌جای دل بستن و مذاکره با کدخدا بر توانمندی‌های درونی خود تکیه کرده بودیم الآن وضعیت اقتصادی باثبات‌تری داشتیم.

معاون حقوقی و مجلسی سپاه اذعان داشت: البته به اروپائی‌ها هم نمی‌توان دل‌خوش کرده و اعتماد داشت چراکه آنان نیز در برابر تهدیدات ترامپ به‌جای دفاع از برجام و اصرار بر باقی ماندن بر آن، طرح‌های مذاکراتی دیگری را پیشنهاد دادند که این موضوع وی را جری‌تر کرد و مشوقی برای امریکا شد.

وی با تاکید بر اینکه نباید به اروپائی‌ها هم دل‌خوش کرد تصریح کرد: باید دولت و مجلس با برنامه‌ریزی صحیح در استفاده بهینه از منابع سرشار خدادادی و با تلاش جدی‌تر و روحیه جهادی کار را به‌پیش ببریم و وضعیت کنونی را سروسامان بخشیم و اگر فعالانه در این عرصه قدم برداریم جای نگرانی نیست.
ارسال نظرات