امام جمعه اردکان با اشاره به اهمیت علم آموزی و مطالعه گفت: جامعه‌ای که از نظر مطالعه و علم آموزی جایگاه خوبی نداشته باشد در آینده عقب می‌ماند.
کد خبر: ۹۰۱۵۳۶۵
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در مراسم تجلیل از فرهنگیان بازنشسته و تجدید خاطره با پیشکسوتان آموزش و پرورش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری گفت: قدرشناسی از زحمات معلمان کمترین کاری است که ما می‌توانیم انجام دهیم. بی تردید احترام به معلم باعث برکت به علم و دانش و رسیدن به آینده روشن می‌شود.
وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم و روایات در مورد حسرت خوردن انسان در روز قیامت اظهار داشت: یکی از حسرت‌های روز قیامت مربوط به کسانی است که در دنیا فرصت علم آموزی داشتند و از این فرصت به خوبیاستفاده نکردند.
امام جمعه اردکان تصریح کرد: سرانه مطالعه در کشور ما بسیار پایین است در حالی که این همه منابع فرهنگی مطرح در سطح بین المللی در کشور ما وجود دارد. ما در علوم انسانی سرآمد هستیم و کشور‌های غربی به پای ایران نمی‌رسند. تأسف آمیز است که ما با داشتن این همه فرهنگ، منابع دینی و افتخارات، اهل علم نباشیم.
وی گفت: متأسفانه امروز مدرک گرایی به صورت فرهنگی در میان جوانان و بعضی از مردم ما ترویج شده است که در آینده ما با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد. جامعه‌ای که از نظر مطالعه و علم آموزی جایگاه خوبی نداشته باشد چه بخواهد و چه نخواهد در آینده عقب می‌ماند. ارزش جامعه به نیروی انسانی آن است و نیروی انسانی اگر از نظر فرهنگی ارتقا پیدا نکند مشکل ساز خواهد شد.
حجت الاسلام شاکر در پایان افزود: معلمان و بویژه بازنشستگان می‌توانند فرهنگ علم آموزی و مطالعه را در جامعه ترویج دهند و این وظیفه‌ای است که باید انجام دهیم و همه اقشار جامعه می‌توانند معلم باشند.
ارسال نظرات