خبرهای داغ:
مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: برای این که در جامعه ای انسان ها زندگی سالمی داشته باشند و فرصت لازم برای رشد طبیعی را بدست آورده بتوانند توان و استعدادهای بالقوه خویش را بالفعل ساخته و از گزند هر نوع آسیب در امان بمانند باید بتوانند از مواهب اجتماعی و اقتصادی موجود در جامعه به طور برابر بهره مند شوند.
کد خبر: ۹۰۱۵۳۰۹
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶

علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین در خصوص مراکز و فعالیت های دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی در سال 96 بیان کرد: برای این که در جامعه ای انسان ها زندگی سالمی داشته باشند و فرصت لازم برای رشد طبیعی را بدست آورده بتوانند توان و استعدادهای بالقوه خویش را بالفعل ساخته و از گزند هر نوع آسیب در امان بمانند باید بتوانند از مواهب اجتماعی و اقتصادی موجود در جامعه به طور برابر بهره مند شوند.
وی گفت: حال اگر به دلایل فردی، خانوادگی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی عده ای از افراد جامعه از جمله زنان، دختران و کودکان از حضور در صحنه اجتماع، تعلیم و تربیت و فعالیت های اقتصادی و غیره منع شوند، طبعا فرصتی برای آسیب پذیری بیشتر آنان فراهم خواهد شد.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: از این رو دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی به منظور نگهداری و حمایت از اقشار در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی، اقدام به حمایت های اجتماعی تا زمان استقلال و خودکفایی فردی و اجتماعی آنان کرده است.
وارثی عنوان کرد: این حمایت ها در قالب ایجاد مراکزی همچون مرکز بازپروری دختران و زنان آسیب دیده اجتماعی برای حمایت و نگهداری از دختران و زنان در معرض آسیب اجتماعی حاد و زنان آسیب دیده اجتماعی و ارائه خدمات تخصصی در جهت توانمندسازی و بازگشت به زندگی سالم است.
وی افزود: همچنین مرکز خانه سلامت دختران جهت حمایت و نگهداری از دختران در معرض آسیب به آسیب های اجتماعی و ارائه خدمات در زمینه های کسب استقلال اقتصادی و اجتماعی می باشد.
مدیرکل بهزیستی استان قزوینخاطرنشان کرد: همچنین فعالیت های حمایت اجتماعی از مبتلایان به اختلال هویت جنسی (TS) جهت ارتقا کیفیت زندگی و ارائه آموزش های لازم پیرامون اختلال هویت جنسی به مبتلایان، خانواده های آنان و جامعه، از طریق ارائه حمایت های اجتماعی و روانشناختی، مرکز کودکان کار و خیابانی برای حمایت و نگهداری از کودکان کار و خیابانی در راستای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از کار و زندگی کودکان در خیابان، با تاکید بر رویکرد توانمند سازی و ارتقای کیفیت زندگی و رفاه اجتماعی کودکان خیابانی می باشد.
وارثی ادامه داد: ابجاد مرکز خانه امن در جهت حمایت و توانمندسازی زنان و دختران تحت خشونت خانگی، تشکیل تیم کاهش طلاق جهت بررسی اختلالات و مشکلات متقاضیان طلاق، ایجاد زمینه های لازم در زمینه سازش و حفظ انسجام خانواده و کاهش و عوارض آسیب های ناشی از طلاق می باشد.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها