مدیرکل زندان‌های استان با مدیرکل بیمه سلامت کردستان، با هدف تحت پوشش قرار گرفتن زندانیان نیازمند استان از خدمات بیمه سلامت صورت گرفت و طرفین به بحث و تبادل نظر درخصوص راهکار‌های محقق شدن این موضوع همچون سنوات قبل پرداختند.
کد خبر: ۹۰۱۵۲۶۴
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، اسحاق ابراهیمی، ضمن تشکر از تعامل و همکاری بیمه سلامت با زندان‌های استان، گفت: مراکز اصلاحی و تربیتی در استان متولی نگهداری زندانیان با حداقل امکانات هستند که در این راستا تعامل و همکاری سایر دستگاه‌ها با زندان‌ها در جهت بهبود خدمات به این قشر آسیب پذیر جامعه که سلامت اجتماعی را نیز در پی خواهد داشت، ضروری به نظر می‌رسد.

ابراهیمی با تاکید بر این موضوع که اکثر زندانیان و خانواده‌های آنان توانایی پرداخت هزینه‌های درمانی خود را ندارند، افزود: آمار‌ها حاکی از آن است که اغلب زندانیان و خانواده‌های آنان تحت پوشش مراکز حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، انجمن حمایت زندانیان و ... هستند و به همین دلیل پرداخت هزینه‌های درمانی از سوی آنان مقدور نیست که در این راستا امیدواریم سازمان بیمه سلامت استان همچون سال‌های گذشته همکاری‌های لازم را جهت تحت پوشش بیمه سلامت قرار دادن زندانیان را مورد توجه قرار دهد.

وی توجه به بهداشت فردی، محیطی و اجتماعی مددجویان را از اولویت‌های کاری در زندان‌های استان دانست و در این خصوص اظهار کرد: زندان محل نگهداری افرادی است که در جامعه دارای رفتار‌هایی نابهنجار بوده و در جهت بازاجتماعی کردن آنان تحویل این مراکز شده اند و به همین دلیل عدم توجه به مسائل بهداشتی و درمانی در زندان، آسیب‌ها و معضلات جبران ناپذیر اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان هم ضمن اعلام آمادگی جهت حمایت از زندانیان نیازمند و خانواده‌های آنان در استان، گفت: رسالت بیمه سلامت حمایت از افراد بی بضاعت جامعه است که زندانیان نیز قطعا عضو جامعه هدف این مجموعه هستند.

اسماعیلی با بیان این مطلب که در حال حاضر یک میلیون نفر از مردم کردستان تحت پوشش خدمات درمانی بیمه سلامت هستند، اظهار کرد: بیمه سلامت در استان کردستان با درک صحیح از مشکلات و معضلاتی که پیش روی زندانیان و خانواده‌های آنان قرار دارد، تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا همچون سنوات گذشته با تحت پوشش قرار دادن این قشر از جامعه، گامی ارزشمند در راستای دست یابی به رسالت سازمانی خود بردارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در صورت محقق شدن این امر مهم، زندانیان در مدت زمانی که سرپرست آن‌ها در زندان تحمل حبس می‌کند از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند خواهند.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات