خبرهای داغ:
غرب هیچگاه به این راحتی نتوانسته بود از ایران امتیاز بگیرد، دولت اوباما بار خداحافظی را بست و جان کری امضایش را با خود برد و دونالد ترامپ اقتصاد دان که کتاب معامله و مذاکره را نوشته در کاخ سفید اسکان یافت تا طومار اعتماد بی جا به آمریکا را در هم بپیچد.
کد خبر: ۹۰۱۵۲۳۷
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳

خبرگزاری بسیج قزوین: تقسیم کار در پروژه برجام بین آمریکا و اروپا انسان را به یاد دوران جنگ سرد می اندازد که بدون جنگ مسلحانه منابع دنیا را بین خود تقسیم می کردند.
امام مستضعفان سخنی بدین مضمون فرمودند: اگر بر سر تمام ساختمان های آمریکا صدای الله اکبر بیاید و پرچم اسلام بر بام تمام خانه های آنان برافراشته شود باز هم به آمریکا نمی شود اعتماد کرد.
اما مسئولان دولتی و طیف دیپلماسی به همراه اصلاح طلبان و غرب بیش از حد اظهار خوش بینی کردند و برای لبخند امریکا به تمام خطوط قرمز انقلاب حملاتی را صورت دادند، هشدار های دلسوزان انقلاب را بنام متحجر،افراطیون و دلواپسان سرکوب کردند و با لابی قوی در مجلس به همراه علی لاریجانی در کمتر از 20 دقیقه تصمیم گیری نمودند.
غرب هیچگاه به این راحتی نتوانسته بود از ایران امتیاز بگیرد، دولت اوباما بار خداحافظی را بست و جان کری امضایش را با خود برد و دونالد ترامپ اقتصاد دان که کتاب معامله و مذاکره را نوشته در کاخ سفید اسکان یافت تا طومار اعتماد بی جا به آمریکا را در هم بپیچد.
اما آقای روحانی! به هیچ کس اعتماد نکردید و صدای بلند شما که منتقدین و دلسوزان را با الفاظ زننده مورد خطاب قرار می دادید فراموش نشده است، حال ما ماندیم و برجام پرستان و داستان آب و صابون که نثار ملت کردند.
ترامپ بی شک با اروپا تقسیم کار کرده است و انتظار هم می رفت که برجام با خروج آمریکا بیش از گذشته نا کار آمد شود،اروپایی ها بی شک با توجه به منافع مشترک و حجم تجاری 400میلیارد دلاری با آمریکا و سهم خواهی در آسیا و آفریقا و نفت حوزه سانتکام نمی تواند شریک خوبی برای ایران باشد و در نهایت ایران خروج از برجام را باید کلید بزند.
حجم مبادلات تجاری ایران با اتحادیه اروپا کمتر از 25 میلیارد دلار بوده که در برابر مبادلات تجاری 400 میلیارد دلاری اتحادیه اروپا با شیطان بزرگ رقم بسیازر ناچیزی بوده است. نباید فراموش کرد امریکا از جریمه بانک های اروپایی بیش از 150 میلیارد دلار درآمد داشته است.
تنها در یک فقره بانک سوییسی بیش از 500میلیون دلار جریمه پرداخت کرده که کل مبادلات مالی ایران با سوییس کمتر از 6 میلیارد دلار بوده است.اتحادیه اروپا اگر برجام را بر خلاف میل آمریکا و اتحادیه عرب ادامه دهد با مبادلات یک تریلیون دلاری که در این حوزه دارد با چالش شدید امنیتی و اقتصادی و مدنی مواجه خواهد و لابی های قدرتمند یهود در اروپا و آمریکا در جهت منافع اسراییل چالش جدی برای سران اروپایی درست خواهند کرد.
آلمان ،انگلستان و فرانسه به صراحت اعلام کردند: درخصوص برنامه موشکی و مسایل منطقه، حمایت ایران از تروریست (جبهه مقاومت) و محدود ساختن و تعطیلی دایم فناوری هسته ای ایران با ترامپ موافق هستیم و اگر ایران می خواهد گشایشی حادث شود باید در خصوص اصلاح برجام عمل کند.
تمام دلایلی را که ترامپ برای خروج از برجام اعلام کرد دغدغه اصلی اروپا شده است اما نقش گرگ خوانخوار و گرگ مهربان را بازی می کنند تا در کنار مذاکرات بر سر بسته ای پیشنهادی اروپا ایران را به گوشه رینگ سیاست برده تا ضربات نهایی را در کنار سیاست چماق و مذاکره به پیش ببرند.
اصلاح طلبان و موافقان برجام بازهم با فریب مردم به دنبال اثبات خویش هستند و اعلام می دارند که بودن یا نبودن آمریکا در برجام بسیار بی اهمیت است! آنها باز هم فریب مردم را در دستور کار قرار دادند.
بر همگان روشن است که تمام مشکلات کشور در حوزه سیاست خارجه و روابط بانکی و مالی با دنیا توسط آمریکا اداره می شود و به فرموده رهبر انقلاب: الان اتاق جنگ و فرماندهی آن علیه ایران در وزارت خزانه داری آمریکاست.
1002/ت30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها