خبرهای داغ:
امام جمعه نهاوند گفت: شهید مطهری به سرمایه‌ای دست یافته بود که بسیار ارزشمند بوده است و آن هم نظام فکری و عقیدتی احسنت بود.
کد خبر: ۹۰۱۵۲۲۸
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲

شهید مطهری به نظام فکری و عقیدتی احسنت دست یافتبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، کارکنان سپاه ناحیه نهاوند به مناسبت هفته عقیدتی و سیاسی با حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی امام جمعه شهرستان نهاوند در سالن جلسات کانون سپاه ناحیه نهاوند دیدار کردند.  

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی در این دیدار ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و هفته عقیدتی سیاسی و گرامیداشت یاد و خاطره امام(ره) و شهدا و استاد شهید مطهری اظهار داشت: شهید مطهری به سرمایه‌ای دست یافته بود که بسیار ارزشمند بوده و آن هم نظام فکری و عقیدتی احسنت بود. 

وی افزود: در عالم هیچ چیز بی‌هدف و بیهوده نیست، عالم خدایی دارد و خداوند هرچه را واجب کرده است برای دنیا و آخرت انسان مصلحت دارد و هرچه حرام کرده است برای دنیا و آخرت مفسده دارد و این همان نظام فکری و عقیدتی است که نظام احسنت در عالم تشریع و دین است.

امام جمعه نهاوند عنوان کرد: هفته عقیدتی و سیاسی که به مناسبت شهادت شهید مطهری نامگذاری شده ناظر به این معنا است که ما همانطوری که در عالم طبیعت و تکوین به نظام احسنت معتقد هستیم و عقل ابزار شناخت است، در عالم تشریع نیز نظام احسنت  آن چیزی است که دین(نه هر دینی)، اسلام(نه هر اسلامی)، اسلامی که منشأ آن قرآن و روایات باشد و آنچه در این مکتب آمده باشد آن نظام احسنتی است؛ که شهید مطهری بعد از عمری تحقیق به آن رسیده است. 

وی با اشاره به فرموده امام(ره) مبنی بر اینکه هرچه از شهید مرتضی مطهری مانده است بدون عیب و نقض است و می‌شود از آن استفاده کرد، ابراز داشت: اگر سپاه بتواند جواب شبهاتی که امروز وجود دارد را از نوشته‌های شهید مطهری بدهد بسیار کار پسندیده‌ای انجام داده است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات