خبرهای داغ:

یادواره سردار شهید "قجه‌ای" در زرین‌شهر برگزار می‌شود

مسئول فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان لنجان گفت: یادواره سردار شهید حسین قجه‌ای ۲۰ اردیبهشت در زرین شهر زادگاه این شهید برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۱۵۲۱۴
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، سید احسان میرزایی صبح امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی اظهار داشت: خداوند متعال در سوره بقره می‌فرماید که "وَلَاتَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فِی سبیلِ اللّهِ أَمواتاً بَلْ أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یرزقونَ"، و مپندارید آن کسانی راکه کشته شده اند در راه خدا مرده‌اند، بلکه زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند، شهدا «عند ربهم یرزقون» هستند و برهمین اساس باید از خود بپرسیم آیا حقیقت عند ربهم و حقیقت یرزقون را ما نیز می‌توانیم در این مرحله از زندگی خاکی درک کنیم.

وی با اشاره به اینکه عزت امروز جمهوری اسلامی ایران در دنیا مرهون خون شهدا است، افزود: امنیتی و استقلالی که امروز در کشور ما زبانزد دوست و دشمن است و همچنین پیشرفت‌های علمی و صنعتی که با همه مشکلات و محدودیت‌هایی که دشمنان برای ایران اسلامی فراهم کرده و می‌کند حاصل شده است مرهون خون شهدا است.

مسئول فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج لنجان تصریح کرد: از این رو تبیین اهداف و دستاورد‌های انقلاب اسلامی و شهدای هشت سال دفاع مقدس را وظیفه همه مسئولان و آحاد مردم است چرا که شهدا سرمایه‌های اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌شمار می‌آیند.

وی بیان کرد: یکی از دلایلی که دشمنان ایران به دنبال تبدیل کردن ارزش‌های ما به ضد ارزش هستند، وحشتی است که از ترویج فرهنگ شهداست که نشأت گرفته از فرهنگ عاشورا است و ما موظفیم با برگزاری یادواره شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان انتقال دهیم چرا که یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند جوانان ما را از هجمه‌های فرهنگی دشمنان حفظ کند نهادینه‌سازی ارزش‌ها و دستاورد‌های دفاع مقدس در جامعه است.

میرزایی خاطرنشان کرد: نظام سلطه با راه‌اندازی جنگ نرم به دنبال صادر کردن فرهنگ منحط غرب و ترویج بی‌بندوباری در جامعه ما بوده است، اما با تبیین و تقویت فلسفه ایثار و شهادت در بین جوانان راه برای مقابله با این ناتوی فرهنگی دشمن به‌خوبی هموار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و تجلیل از مقام والای شهدا، مایه بقای انقلاب اسلامی است، بیان کرد: ما باید در یادواره شهدا حال و هوای آن دوران را زنده و بازسازی کنیم و به نوعی رشادت رزمندگان را به تصویر بکشیم تا ذهن و روح نسل جدید ما با آرمان‌های امام خمینی (ره) و شهدا ایران اسلامی عجین شود و آن‌ها خود در حفظ آرمان‌های اسلام ناب ثابت‌قدم باشند.

مسئول فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج لنجان با اشاره به برگزاری یادواره سردار شهید حسین قجه‌ای، گفت: طی سال‌های گذشته یادواره سردار شهید حسین قجه‌ای با استقبال خوب مردم شهیدپرور شهرستان لنجان به ویژه جوانان همراه بوده، اما نیاز است جوانان این سردار والامقام را بهتر بشناسند چرا که مقاومت سه روزه شهید قجه‌ای و گردان سلمان فارسی بود که سبب شد عراق نتواند نیرو‌های ما را پس زده و عملیات بیت المقدس را با شکست روبه‌رو کند.

وی ادامه داد: در عملیات بیت المقدس نیرو‌های خودی باید از کارون رد می‌شدند و ۱۶ کیلومتر را طی می‌کردند تا به جاده آسفالته اهواز به خرمشهر که دست عراقی‌ها بود برسند.

میرزایی اظهار کرد: گردان سلمان از تیپ حضرت رسول (ص) به فرماندهی حسین قجه‌ای توانست این نقطه مهم و حساس را در اختیار بگیرد، ولی تیپ روح‌الله و یک گردان از لشکر امام حسین (ع) موفق نشدند الحاق را انجام دهند شوند و حسین قجه‌ای در منطقه‌ای همچون مثل نعل اسب در محاصره ماند و عراقی‌ها دور تا دورش را گرفتند و اگر مقاومت حسین و یارانش نبود شاید عملیات بیت المقدس با شکست روبه‌رو می‌شد.
ارسال نظرات